La ce se uita romanul cand vrea un televizor
televizorcriteriucumpararebrandvenituriachizitiepret
Majoritatea romanilor au cate doua televizore, iar cele mai intalnire tipuri sunt CRT-urile. In acelasi timp, un roman din patru vrea sa isi achizitioneze un televizor anul viitor.
Circa 90% dintre romani au cel putin doua televizoare in casa, iar numarul este semnificativ in randul celor cu venituri familiare mai ridicate, de cel putin 2.000 de lei, potrivit unui studiu realizat de TNS Penter, la cererea Toshiba.
54% intre tipurile de televizoare sunt CRT, in timp ce 28% sunt LCD.
Studiul arata ca 73% dintre respondenti vor sa achizitioneze un televizor in urmatorii trei ani, iar 48% o vor face anul viitor. Insa, ultimul plan de achizitie este popular in randul celor cu venituri familiale de cel putin 3.000 de lei.
Cum se alege televizorul?
Pretul si ecranul sunt criteriile primordiale pentru alegerea modelului si brandului. De aceea brandul este cotat pe locul al cincilea. Dar in opinia romanilor, brandul trebuie sa fie garantul calitatii si al pretului.
"Daca ar fi sa comparam importanta declarata fata de motivele ascunse pentru care prefera un anumit model, vom observa ca este o mare diferenta cand vine vorba de consumul de electricitate. In fapt, romanii acorda o mai mare importanta pretului", spun specialistii TNS.
Printre sursele de informare se numara site-urile producatorilor si recomandarile prietenilor si familiei.
In ciuda faptului ca 81% dintre cumparatori viziteaza site-ul pentru a se informa asupra produselor, majoritatea achiztiilor, 71%, se intampla in magazine, la diversi retaileri.