Scandaluri de publicitate care scot milioane din buzunarul brandurilor
scandaluri de publicitatebranddanoneactiviakelloggolayreclamabani
In publicitate este o mare diferenta intre a forta adevarul si a face afirmatii false. Sunt calitatile produsului "demonstrate stiintific" cu adevarat? Sunt rezultatele lui "garantate" si garantabile?
Companiile care depasesc limita platesc. Si asta pentru ca adevarul este scos la iveala fie de competitie, fie de agentiile responsabile cu standardele in publicitate.
Multi dintre noi am cazut victime publicitatii false. Intrebarea este daca se vor schimba politicile de marketing ale companiilor sau daca acestea vor continua sa prioritizeze profitul in defavoarea drepturilor consumatorilor.
Business Insider a trecut in revista cateva branduri majore care au fost acuzate de publicitate falsa (unele campanii fiind inca in desfasurare). Nu toate au scos bani din buzunar, dar toate s-au confruntat cu multa publicitate negativa.
Iaurtul Activia
Renumita marca de la Danone a amagit multi consumatori datorita presupuselor beneficii nutritionale. Iaurtul este cam la fel ca orice iaurt obisnuit.
Promovandu-si in mod fals produsul ca avand beneficii nutritionale demonstrate "clinic" si "stiintific", Danone si-a luat si un purtator de cuvant celebru, in persoana lui Jamie Lee Curtis, care sa fie portavocea reglarii digestive promise.
La un moment dat, consumatorii nu s-au mai lasat prostiti. Anul trecut, compania a trebuit sa plateasca 45 de milioane de dolari daune consumatorilor care au dat-o in judecata. Danone trebuie acum sa-si limiteze afirmatiile privind beneficiile asupra sanatatii la realitate.
Crema de ochi Definity
In 2009, o fosta reclama de la Olay la produsul Definity o avea in prim-plan pe modelul Twiggy care arata ...
citeste restul pe MarketingPortal.ro