Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 secrete ale unui spatiu de lucru eficient

4 secrete ale unui spatiu de lucru eficient
de la 10 Ian. 2014
4 secrete ale unui spatiu de lucru eficient Tags: locuri de muncabirourispatiu de lucruperformantaangajatisefi

Gandeste-te la modul in care lucreaza angajatii tai. Au nevoie de concentrare? De colaborare? Eficienta reprezinta un amestec. Concentrarea, pentru cei mai multi, este sinonima cu linistea. Nu te poti concentra, atunci cand in jurul tau se vorbeste despre meciurile de fotbal de aseara sau ce s-a intamplat la petrecerea de Craciun. Colaborarea, pe de alta parte, necesita un alt mediu, in care oamenii sa profite de brainstorming, sa isi confrunte ideile si sa participe la videoconferinte fara sa le fie teama ca vor deranja pe cineva.

De ce exista atat de multi angajati care isi storc dramul de concentrare intr-o sala zgomotoasa? De ce suntem nevoiti sa folosim doar resursele pe care le avem la indemana? Cine dicteaza schimbarea?
 
Nu ne mira faptul ca multi tanjesc dupa o mai mare productivitate. Gensler, o firma de arhitectura care activeaza la nivel global, a descoperit ca 3 din 4 angajati recunosc deschis ca se straduiesc sa isi mentina concentrarea si nivelul de colaborare la birou, pentru a face fata sarcinilor profesionale.
 
Cand vine vorba de designul birourilor noastre, ne gandim la clisee precum Google si Facebook, doua companii cu multi bani in conturi. Pe de alta parte, si companiile cu bugete reduse pot sa-si imbunatateasca productivitatea prin respectarea unor criterii.
 
Echilibrul: Jane Pogue, director Gensler Washington, unde conduce business-ul de proiectare a birourilor din cadrul companiei, nu este de acord cu birourile cubicle. "Intimitatea si linistea sunt importante, dar exista si alte modalitati prin care le poti pastra, fara sa te inchizi intre patru pereti", spune Pogue. "Cred ca lumea lui Dilbert a disparut".
 
Pogue promoveaza spatiile de birouri intuitive, "care ne permit sa lucram eficient". Nu discutam despre o reproiectare costisitoare, ci despre reamanajarea unor camere deja existente, dotate cu instrumente traditionale: creioane, caiete, sevalete, locuri in care oamenii sa se aseze pentru a folosi laptopurile, dincolo de birourile incomode. Fluiditatea este vitala. "Fluiditatea inseamna de fapt functionalitate", explica Pogue.
 
Concentrarea: Unele sarcini de munca necesita o atentie sporita. Pentru a fi cu adevarat productiv, ai nevoie de un nivel excelent de atentie. De fiecare data cand un coleg vine sa-ti spuna un banc sau o conversatie alaturata devine prea zgomotoasa, concentrarea se duce pe apa sambetei. Astfel, pierzi timp si energie. Pogue recomanda existenta unui loc in care angajatii sa poata evita elemente de distragere a atentiei. Biroul cubicle obisnuit nu este un loc foarte linistitor; designul permite "circulatia" zgomotului.
 
De asemenea, implementarea unei sali dominata de liniste determina evitarea unei alte capcane: un birou in care linistea este impusa cu forta. "Oamenii devin prea tacuti. Auzi si un ac, daca se loveste de podea; este ingrozitor", spune Pogue. "Ai nevoie de un anumit zumzet in birou, care sa "anuleze" zgomotul existent". 
 
Alegerea: Pogue recomanda angajatorilor sa le permita angajatilor lor sa-si aleaga locul in care pot munci eficient. Angajatorii cred ca o solutie este valabila pentru toata lumea, ceea ce nu are corespondent in realitate. De fapt, oamenii lucreaza in mod diferit, in functie de personalitatea lor (introvertiti vs extrovertiti) si functia pe care o au. Multi angajati cu vechime isi petrec timpul avand discutii, colaborand, in timp ce juniorii sunt mai concentrati asupra responsabilitatilor propriu-zise de munca. Locurile de munca trebuie sa reflecte aceste realitati si sa furnizeze un mediu comod pentru fiecare angajat. Acesta din urma are dreptul sa-si "personalizeze" modul in care isi petrece ziua de munca, atat timp cat isi face meseria cum se cuvine.
 
Interactiunea: Un loc de munca eficient permite o interactiune chiar si intre angajatii care altfel nu ar vorbi unul cu celalalt. Conversatiile aduc idei noi, solutii la unele probleme. "Cum aducem la un loc oamenii care altfel ar fi stat separati?"
 
Precum Steve Jobs (care isi dorea atat de mult ca angajatii sa se intalneasca, incat a pozitionat o singura baie in cladirea Pixar), Pogue recomanda motivarea angajatilor, in speranta ca ei vor iesi din rutina locului de munca. De exemplu, in biroul Gensler, automatul de cafea este instalat intr-o zona centrala, astfel incat angajatii sa "stea la discutii", in timp ce isi cumpara/savureaza bautura. 
 
Interactiunea hraneste creativitatea. "La sfarsitul zilei", spune Pogue, "vrem sa simtim ca facem parte dintr-un Intreg". Multi oameni spun ca ar lucra mai bine de acasa, dar prefera sa vina zilnic la birou. "In profunzime, omul este o fiinta sociala", spune Pogue. "Stim acest lucru, iar oamenii sunt cel mai important bun al unei companii". Ca urmare, fiecare angajat trebuie sa se completeze cu locul sa de munca, astfel incat sa fie eficient si totodata impacat cu el insusi. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement