Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Industria de call center-uri: Salarii de peste 1.400 euro pentru cei care cunosc limbile nordice si olandeza

Industria de call center-uri: Salarii de peste 1.400 euro pentru cei care cunosc limbile nordice si olandeza
de la 21 Oct. 2013
Industria de call center-uri: Salarii de peste 1.400 euro pentru cei care cunosc limbile nordice si olandeza Tags: industriacall-centeroutsourcingsolutiisomajeconomie

Cele mai mari salarii ca incepatori (pozitii de entry level) in industria de call center din Romania le primesc vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza: pentru acesti angajati, retributiile de start se situeaza, in medie, intre 1.450-1.900 Euro brut pe luna, in functie de toate abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte, arata o analiza realizata de compania americana CGS, cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Romania. In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850-1.200 Euro brut pe luna.

"Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing. In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; desigur ca ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura", a precizat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.
 
Companiile care doresc sa isi externalizeze o serie de servicii (precum suportul tehnic, relatiile cu consumatorii, vanzarile etc) devin clienti ai call centerelor, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume. Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa. Cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.
 
Ca si numar de angajati, call centerele au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana. "Pentru proiectele pe limba romana, unde nu sunt solicitate competente tehnice avansate, salariile din call centere se situeaza in jurul salariului mediu pe economie si- conform performantelor fiecarui angajat- veniturile cresc adesea cu 20-30%, in functie de bonificatii. In ceea ce priveste limba engleza, media salariala se situeaza intre 450 - 750 Euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center, competentele tehnice ale angajatului etc", a aratat Vladimir Sterescu. "In multe firme, la salarii se adauga bonusuri de performanta, premii, tichete de masa etc. Astfel, vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in primul an de munca la venituri situate intre 600 – 850 Euro brut", a aratat Vladimir Sterescu.
 
Analiza realizata de CGS arata ca, in ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut fata de perioada similara anterioara, in aceasta categorie fiind incluse bonusurile de performanta, primele, premiile si alte stimulente non-financiare. "Este o evolutie fireasca, incurajata de cresterea generala a competitivitatii in aceasta industrie. Avem in fata provocari consistente pentru anii viitori, in conditiile in care mediul economic va continua sa impulsioneze necesitatea unei cat mai mari eficientizari a fiecarei companii, iar outsourcingul reprezinta o solutie in acest sens. Componenta profesionala castiga deci o amploare din ce in ce mai mare, asa incat, in masura in care tinerii se vor orienta spre studii si calificari care au si vor avea cerere pe piata muncii, se va genera o situatie "castigatoare" pentru toata lumea, iar cifrele somajului in randul generatiei tinere din Romania vor putea sa scada consistent de la nivelul amenintator din prezent", a precizat Vladimir Sterescu.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement