Nissan vrea sa devina cel mai mare constructor de vehicule electrice
nissanghosnelectricevehiculeemisii zerorenault
Cresterea cererii pentru automobile cu propulsie electrica pare sa le fi dat aripi celor de la Nissan. Constructorul nipon vrea sa devina cel mai mare jucator global in sectorul asa numitelor “vehicule cu emisii zero”, avand in plan comercializare a 1,5 milioane de astfel de modele pana in urmatorii patru ani.
Nissan are ca obiectiv vanzarea a 1,5 milioane de vehicule electrice pe plan mondial pana in 2015, impreuna cu partenerul de alianta Renault, a anuntat luni grupul nipon, care vrea sa profite de cresterea cererii pentru automobile ecologice.
Al doilea mare producator auto nipon dupa Toyota a anuntat ca vrea sa devina cel mai mare jucator global in sectorul asa numitelor “vehicule cu emisii zero”, inclusiv un nou model dezvoltat impreuna cu grupul auto german Daimler.
Nissan, detinuta in proportie de 43,8% de partenerul Renault, a vandut 15.000 de modele electrice Leaf, singurul model pe care il produce compania nipona, dar intentioneaza sa lanseze inca sapte modele.
"Consumatorii cer produse care sa corespunda valorilor lor, inclusiv masini si camioane cu emisii scazute de carbon. In acelasi timp, noi folosim tehnologia pentru a ne face fabricile mai eficiente si mai ecologice", a afirmat Carlos Ghosn, presedinte si director general al Nissan.
Pietele emergente "motorul vanzarilor"
Acesta a explicat ca majorarea vanzarilor vine de pe pietele emergente, iar Brazilia, India si Rusia vor depasi cererea de automobile din Japonia.
In primul trimestru fiscal din 2011 Nissan a vandut 1.056.000 vehicule pe plan mondial, in crestere cu 10,6% fata de perioada similara din 2010.