Buzcard reinventeaza cartea de vizita
carti de vizitacod qrbuzcardinovatie
Ministerul de Finante al Frantei este primul client al companiei Buzcard, un start-up parizian inovator care propune un serviciu de carti de vizita "eterne", cu cod QR (quick response). Cu o floare nu se face primavara, dar aceasta anunta totusi o schimbare generatoare de optimism.
Decizia ministerului Economiei si Finantelor da un exemplu achizitorilor publici, invitati sa-si rezerve 2 % din cumparaturi pentru produse inovante pana in 2020. Ea este totodata o modalitate de a face economii si de a fi mai eficent. Buzcard este un nou gen de carte de vizita. Pe revers, ea prezinta doar numele posesorului si, eventual, adresa de e-mail. Pe fata, integreaza un cod QR, cod 2D ce poate fi citit cu un smartphone pentru a accede online la informatii complementare, precum toate coordonatele, adrese de retele sociale si chiar la informatii de actualitate. Dar putini clienti potentiali (circa 1 %) scaneaza respectivul cod QR dupa primirea cartii de vizita.
In schimb, o mica demonstratie cu smartphone-ul atunci cand i se inmaneaza cartea de vizita permite, contra adresei e-mail a interlocutorului, sa-i trimitem direct coordonatele in format standard Vcard. Si, daca acesta doreste, poate sa le transforme in "follower". Pentru companie, codul QR poate fi atribuit unei functii mai curand decat unei persoane, facand astfel cartile de vizita cvasieterne, deoarece sunt oricand actualizabile.
Serviciul este dezvoltat de trei ani de catre doi frati, Yoram Moyal (EM Grenoble) si Eric Moyal (Telecom Paris), asociati cu un cuplu de tipografi, si este vandut sub forma de abonament anual (pentru o intreprindere cu 1.000 de salariati, inseamna 7 euro de persoana, cu 100 de exemplare de carti de vizita). Testate de BNP Paribas, Orange, Medef, Total si, de cateva luni, de 100 de functionari ai Directiei Generale a Competitivitatii Industriei si Serviciilor (DCGCIS), cartile de cizita Buzcard vor fi folosite de circa 10.000 de agenti ai Ministerului de Finante.
Toate intreprinderile si institutiile care sunt nevoite sa faca economii reprezinta piata Buzcard, peste tot in lume.
Sursa: L’Usine Digitale