Google a updatat algoritmul motorului sau de cautare
internetmotoare de cautaregooglealgoritmhummingbird
Google implineste azi 15 ani. In cadrul unui eveniment organizat ieri la garajul din Menlo Park (California) unde Larry Page si Sergey Brin au pus bazele Google in 1998, reprezentantii companiei au anuntat ca au schimbat algoritmul motorului cautare pe Internet pentru a-l face capabil sa trateze cautari mai complexe si mai lungi ale internautilor.
Dupa ce si-a schimbat logo-ul, Google opereaza schimbari mai putin vizibile pentru utilizator, dar radicale. Compania americana a modificat algoritmul motorului sau de cautare. Acest nou algoritm, denumit "Hummingbird" (colibri), a fost lansat acum aproximativ o luna, a declarat pentru presa Amit Singhal, vicepresedintele primului motor de cautare pe Internet. In prezent, algoritmul trateaza 90% din cautarile efectuate de pe site-ul Google din intreaga lume.
Noul algoritm de cautare duce Google mai aproape de scopul anuntat des: transformarea intr-un motor de cautare cu care poti conversa, practic un motor de cautare ce poate direct raspunde la intrebari mai complexe.
Mai putine cuvinte cheie, mai multa subtilitate
Pentru a urma evolutia din utilizarea efectiva a Internetului, Google cauta sa se distanteze de operatorii "booleeni" traditionali (si, sau, +, -) si de sistemele de cuvinte cheie in scopul de a oferi raspunsuri mai pertinente la cereri de cautare mai complexe. "Hummingbird" este raspunsul grupului pentru a face sa corespunda sensul cautarilor cu cel al documentelor de pe Internet, a declarat Amit Singhal.
Google a anuntat de asemenea integrarea de hashtag-uri in motorul sau de cautare, in legatura cu propria sa retea sociala, Google+.
Sursa: L’Usine Nouvelle