Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

De la o idee la o afacere de succes: Interviu cu Adina Mocanasu despre managementul de exceptie si implicarea antreprenorului

De la o idee la o afacere de succes: Interviu cu Adina Mocanasu despre managementul de exceptie si implicarea antreprenorului
de la 07 Apr. 2015 Exclusiv
De la o idee la o afacere de succes: Interviu cu Adina Mocanasu despre managementul de exceptie si implicarea antreprenorului Tags: adina mocanasufashion tribesinterviumanagermanagemente-commercestart&growalin giurea

O afacere nu se construieste de la sine, iar omul din spatele rezultatelor la care privim trebuie sa aiba o suita de calitati pe care nu le regasim la oricine. Un antreprenor trebuie sa stie sa joace mai multe roluri, sa fie responsabil pe mai multe planuri si sa demonstreze abilitati care lipsesc, de multe ori, celor care isi concentreaza atentia intr-o singura directie. O reteta de succes are ingrediente atent selectate, iar experienta si lectiile acumulate in timp sunt elementul final care decid, pana la urma, succesul sau esecul unei afaceri.


In cazul de mai jos, o afacere din online a reusit sa vina cu un factor diferentiator, sa doboare ziduri si sa depaseasca obstacole acolo unde multe afaceri dau inapoi. Profitand de oportunitatile de dezvoltare (competitie in cadrul unui incubator de afaceri), intelegand importanta unui parteneriat eficace si facand fata unui mediu de business nu tocmai relaxat din punct de vedere fiscal, urmatoarea afacere demonstreaza ca strategiile de business si munca pe care o implica managementul sunt doua componente de nelipsit.

Adina Mocanasu, partener fondator al Fashion Tribes, a fost de acord sa raspunda mai multor intrebari in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate Manager.ro:

Manager.ro: Cred ca trecutul unui om e important fiindca deciziile pe care le luam azi sunt, in mare parte, urmarea experientelor si invataturilor din trecut. Ce te-a adus in acest prezent in care afacerea din online e parte din fiecare zi?

Adina Mocanasu: Decizia de a deschide un magazin online am luat-o cu aproximativ trei ani in urma cand detineam un salon de infrumusetare, Shades beauty lounge.

Pe langa serviciile de infrumusetare oferite, Shades beauty lounge venea cu ceva in plus: bijuterii si articole de imbracaminte de la designeri romani, carti, vinuri, produse dietetice si ceaiuri deosebite.

Un procent ridicat din activitatea de promovare se desfasura in mediul online si in cadrul intalnirilor de networking. Potentialul de dezvoltare in mediul online si parteneriatele incheiate cu diversi designeri romani m-au determinat sa pornesc acest business.

Manager.ro: Nenumarate afaceri sunt initiate zi de zi in online. Insa nu toate ajung sa aiba succes fiindca, in ciuda unei opinii gresit generalizate, un magazin online nu se conduce de unul singur. Care sunt cele trei "butoane" pe care crezi ca un antreprenor trebuie sa apese zilnic pentru ca afacerea sa  in online sa aiba succes?

Adina Mocanasu: Intr-adevar, un business in online nu se conduce singur, iar implicarea antreprenorului trebuie sa fie permanenta si la un nivel multitasking. Insa daca ar fi sa ne referim la principalele trei elemente definitorii pe care managerul trebuie sa se asigure ca le integreaza in businessul sau pentru ca acesta sa devina o afacere online de succes, acestea ar fi: SEO, User Experience si Usability. Pe scurt aceste elemente se refera la a fi cat mai vizibil pentru cat mai multi utilizatori pentru ca in mod evident cu cat mai multi vizitatori reusesti sa atragi pe site, cu atat mai mare va fi rata de conversie a vizitatorilor in cumparatori; la a propune vizitatorilor un site cat mai intuitiv si usor de folosit, care sa raspunda nevoilor lor, atat tehnice (de exemplu platformele pentru mobil), dar mai ales sa fie simplu si rapid; si, in sfarsit, site-ul sa le fie folositor vizitatorilor si sa faciliteze navigarea pe site in conditii optime. Acest din urma aspect comporta o gama si mai larga de cerinte pe care site-ul trebuie sa le indeplineasaca. De exemplu, un site cum e www.fashiontribes.ro, pentru a fi usable trebuie sa ofere o gama de produse care sa fie dorita/urmarita de vizitorii site-ului, un mix de produse/designeri/furnizori care sa raspunda cerintelor acestora si cu veleitati (moda, curente, tendinte) care sa fie pe gustul vizitatorilor si, de ce nu, sa le educe gusturile propunandu-le ce li se potriveste. Toate acestea inseamna o munca asidua si noi speram ca www.fashiontribes.ro a reusit sa inglobeze aceste trei elemente.

Dar, asa cum ati amintit si dvs., mediul online este unul extrem de competitiv, iar cele de mai sus sunt doar abc-ul unei afaceri de succes in online. Noi consideram insa ca pentru a reusi cu adevarat, un site mai trebuie sa aiba un factor diferentiator, care sa-l ajute sa parcurga the hole nine yards to succes.  

In ceea ce ne priveste, acest factor diferentiator pe piata de moda online, este cuprins in conceptul nostru si mai departe in planul nostru de dezvoltare si promovare, sub forma ideii novatoare pe piata de a oferi vizitatorilor nostri un magazin online reflectand conceptul de triburi stilistice.

Din fericire pentru noi, faptul ca am urmarit sa respectam toate elementele unui site de succes si am reusit sa aducem si un factor diferentiator care sa ne permita sa speram real la succesul www.fashiontribes.ro, ne-a adus anul trecut in postura de a fi selectati dintre alte cateva sute de start-up-uri din toate domeniile in cadrul unei competitii dure (gen incubator in afaceri) organizata de platforma Start & Grow, in urma caruia dl. Alin Giurea, principalul investitor din Start & Grow  2014, a devenit actionar in www.fashiontribes.ro.

Astfel, cu infuzia de capital rezultata in urma acestui parteneriat, in luna mai vom lansa noua platforma www.fashiontribes.ro, optimizata pentru utilizatori, permitandu-le o navigare cat mai usoara printre triburile stilistice. Noul magazin online va miza de asemenea pe mobile commerce permitand utilizatorilor sa comande de pe aplicatiile pentru iPad si mobil.

Manager.ro: Schimbarile din mediul online se petrec mult mai rapid decat cele din offline. Ce calitati ar trebui, in opinia ta, sa aiba in plus un manager sau un antreprenor care se ocupa de o afacere in mediul virtual?

Adina Mocanasu: Intr-adevar, in mediul online schimbarile se petrec intr-un ritm accelerat, astfel incat principala calitate a managerului unui astfel de business, pe langa faptul ca trebuie sa fie informat permanent si mai ales sa inteleaga evolutia pietei pe care activeaza si a tehnologiei globale, ar trebui sa fie intelegerea impactului acestor schimbari asupra propriului business. Intr-o astfel de situatie, raspunsul pe care il dau antreprenorii care vor fi la curent cu noile tehnologii din marketing si e-commerce pe piata lor relevanta va fi pertinent si le va permite sa se adapteze si chiar sa performeze in fata concurentei.

Manager.ro: Fashion Tribes porneste de la un concept interesant. Cum ai ajuns la ideea unui site care sa reuneasca mai multe "triburi" in moda? Ce lipsa ai identificat in acest sens pe piata?

Adina Mocanasu: Modul in care ne imbracam este influentat de catre mediul nostru - de vietile noastre si de "triburile" noastre, oricare ar fi acestea. In cadrul oricarei comunitati apar ''triburile'' fashion, care se disting si unesc oameni cu un mod complementar de a vedea viata.

Fashion Tribes este locul care reuneste "triburile" din lumea modei, un spatiu in care gasesti, la doar cateva click-uri distanta, elementele care iti definesc stilul personal, dar si care te fac sa apartii de "tribul" tau, fie el elegant, urban, nonconformist, office sau sport.

Acesta este un trend care la nivel global se face resimtit din ce in ce mai pregnant, insa pe piata online din Romania cred ca suntem primii care il promovam si personal consider ca acesta este factorul diferentiator care asigura succesul www.fashiontribes.ro.

Manager.ro:  Multe afaceri intampina probleme cu ce tine de logistica, relatia cu clientii, managementul de business in general. Cum crezi ca arata echilibrul ideal pentru o afacere in online din acest punct de vedere? Cum echilibrezi balanta intre offline si online si o mentii pe linia de succes?

Adina Mocanasu: Pornind de la alegerea numelui site-ului www.fashiontribes.ro mi-am dorit sa construiesc o platforma online in centrul careia sa fie clientii. Toti facem parte dintr-un "trib al modei, alaturi de prieteni, cunoscuti si necunoscuti cu, care avem cel putin o trasatura in comun: ne place acelasi tip de haine, avem un stil vestimentar similar si personalitati compatibile.

Impreuna cu partenera mea, Ioana Giurea, investim intr-o strategie de Inbound Marketing in care obiectivul principal este sa livram calitate si valoare clientului.

Strategia noastra nu este una bazata pe reduceri masive, ci ne dorim sa oferim clientilor nostri articole vestimentare inedite de la branduri internationale si de la designeri romani.

Pe www.fashiontribes.ro, clientii nostri vor descoperi cele mai noi colectii de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, iar prin intermediul blogului ne dorim sa fim o sursa de inspiratie si sa oferim amanunte inedite despre ultimele trenduri din lumea modei.

In ceea ce priveste facilitatea de comunicare pe site, www.fashiontribes.ro aduce mai aproape de clientii sai serviciul de relatii cu publicul prin intermediul chat-ului online, serviciu care poate fi accesat gratuit de catre utilizatorii site-ului.

Manager.ro: Experienta isi spune cuvantul in ceea ce facem, dar si modul in care ne organizam. Cat la suta crezi ca depinde de noi si cum te organizezi tu?

Adina Mocanasu: Desigur, pentru un antreprenor roman in mediul de afaceri actual din tara noastra, poate cea mai importanta lectie o constituie intelegerea faptului ca depinzi in cea mai mare masura de tine. Din pacate, masurile de sprijinire a antreprenorului roman, in special cel tanar aflat la inceput de drum si in posesia unui capital modest, nu sunt prea multe, iar statul, cel putin din punctul meu de vedere, nu face o prioritate din asta. De aceea, initiative ca a celor de la Start&Grow si investitori (angel investors) ca dl. Alin Giurea, ar trebui incurajate/incurajati.

Insa, revenind la intrebarea dvs., mai ales in lumina celor spuse mai sus, cred ca din pacate succesul unui business depinde 100% de determinarea antreprenorului si de modul in care acesta stie sa se organizeze. Discutia ar putea fi lunga, insa daca esti determinat si stii ce vrei, daca esti organizat si dispus sa depui toate eforturile necesare (de multe ori mai mult decat crezi ca esti in stare sa faci), vei avea sansa sa fructifici munca depusa si sa te bucuri de succesul afacerii tale.

Manager.ro: Consider ca esecurile ne ofera mereu lectii importante, daca stim sa le identificam. Imi poti descrie o experienta care, desi vazuta ca un esec, te-a ajutat in parcursul profesional?

Adina Mocanasu: Si abilitatea de a invata din esecuri face parte din "must have"-ul unui antreprenor. In ceea ce ma priveste si experienta mea in lansarea si managerierea www.fashiontribes.ro cred ca cele mai importante esecuri (nu neaparat sub aspect material, cat mai ales sub aspectul lectiei invatate si al add on factor-ului pe care o astfel de experienta l-a avut la succesul afacerii) le-am suferit in zona relatiilor interpersonale cu cativa furnizori si prestatori de servicii pentru site. Atunci cand realizezi ca in ciuda eforturilor tale pe toate planurile (emotional, timp, financiar), succesul afacerii tale depinde de faptul ca cineva se comporta neprofesionist poti sa "incasezi" asta ca pe un esec care sa te doboare sau ca pe o lectie de care sa tii cont in viitor. Daca reusesti sa inveti lectia, data viitoare iti vei alege mai atent colaboratorii, vei avea un cadru contractual mai ferm cu ei si mai ales vei incerca sa ai mereu o solutie B la indemana, care sa te salveze in fata clientilor tai.

Manager.ro: Privind din afara, am putea crede ca piata de moda e saturata. Ce te-a convins sa investesti in domeniu si cum ti se pare azi raportul cu competitorii?

Adina Mocanasu: E-commerce-ul in Romania are un potential foarte ridicat de dezvoltare, iar piata de fashion isi largeste in continuare cientii prin intrarea in mediul online a marilor retailer: Zara, H&M si multi altii care influenteaza dezvoltarea acestui segment.

Potrivit www.gpec.ro, numarul de conexiuni mobile la Internet a crescut de la 8,2 milioane in 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depasind pragul de 10 milioane in decembrie 2014.

Cele mai vandute produse online au ramas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte (zona in care se inscrie si www.fashiontribes.ro).

Manager.ro: Fiindca ai o experienta bogata in business, cum crezi ca va arata mediul de afaceri autohton peste zece ani de zile? Crezi ca relaxarea fiscala mult dorita va deveni o realitate?

Adina Mocanasu: Sa fiu sincera, nu stiu cum va arata. Pot doar sa sper ca autoritatile vor intelege ca fiscalizarea excesiva si mai ales birocratizarea (cred ca suntem una dintre tarile cu cele mai multe permise si avize necesare functionarii unui business) nu sunt de natura sa incurajeze capitalul autohton sau investit din strainatate. Orice curs de economie enunta la nivel de principiu de baza faptul ca antreprenorii mici si mijlocii sunt motorul real al unei economii sanatoase. Asadar, nu pot decat sa spun ca peste 10 ani mi-as dori sa vad un mediu de afaceri sanatos axat pe intreprinderile mici si mijlocii, fiscalizat corect, dar mai ales incurajat sa fie productiv.

Manager.ro: Si fiindca ne place sa construim o biblioteca virtuala cu toate cartile antreprenorilor care "ne trec pragul", spune-mi trei carti care, in opinia ta, te-au ajutat sa iei decizii mai bune.

Adina Mocanasu: Ma relaxeaza foarte mult cititul si prefer cartile care depasesc bariera realitatii si ma poarta intr-o lume putin "magica". Nu stiu daca m-au ajutat sa iau decizii mai bune din punct de vedere antreprenorial, dar fiecare in parte m-a captivat prin complexitatea ei, jocul de simboluri si personajele care traiesc intr-o lume la limita dintre real si iluzie: Magicianul - John Fowles, Un veac de singuratate - Gabriel Garcia Marquez, Haruki Murakami - Kafka pe malul marii.







Mihaela Pascu - manager de proiecte online, redactor Manager.ro si MarketingPortal.ro

Editor colaborator pentru mai multe publicatii online

Contact: mihaelapascu@fokusad.ro

 


Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement