Apple pierde teren pe piata tabletelor
applevanzaritableteipadiphonesamsung
Producatorul de gadget-uri Apple pierde teren pe piata tabletelor, potrivit unui studiu al firmei de analiza Canalys, care scrie ca livrarile de iPad si iPad Mini au scazut cu 14% in al doilea trimestru al acestui an.
In situatia in care cota sa de piata a scazut la 43%, livrarile de tablete Apple s-au diminuat de la 17 milioane unitati vandute in al doilea trimestru din 2012, la 14,6 milioane unitati vandute in T2 2013.
Declinul vanzarilor de iPad a coincis cu cresterea modesta a pietei tabletelor in 2013 - potrivit Canalys, livrarile de tablete la nivel global au scazut cu 20% in al doilea trimestru.
Canalys precizeaza ca in primul trimestru din 2013, livrarile de tablete au ajuns la 41,9 milioane unitati, in timp ce in T2, volumul a scazut la 34,2 milioane unitati, marcand un declin de 18,4%. Potrivit Canalys, tabletele au insumat 31% din livrarile globale de PC-uri.
Chiar daca declinul Apple nu este sinonim cu pierderea pozitiei de lider global pe piata tabletelor, Samsung, Amazon, Lenovo si Acer vin puternic din urma, marcand cresteri de pana la 200%, iar utilizatorii sunt tot mai incantati sa-si cumpere tablete cu ecrane de 7 inci.
"Daca tinem cont de faptul ca ecranele tactile alcatuiesc o buna parte din costul de productie aferent unei tablete, produsele cu ecrane de mici dimensiuni pot fi vandute la preturi foarte accesibile", a explicat analistul senior Tim Coulling de la Canalys.
Canalys a estimat ca 68% din tabletele vandute in al doilea trimestru au avut un ecran cu diagonala sub 9 inci.
Cota de piata a Lenovo a crescut cu 265%, a Acer, cu 228% si a Lenovo, care s-a descurcat cel mai bine, cu 317%.
Totusi, chiar daca aceste cote de piata par uriase, livrarile se prezinta cu mult sub cele ale Apple. De exemplu, Samsung a inregistrat o crestere a volumelor de la 1,9 milioane la 7,3 milioane unitati, jumatate din potentialul companiei americane din Cupertino.
Lenovo, in ciuda cresterii spectaculoase a vanzarilor, a livrat doar 1,47 milioane tablete, in crestere de la 354.000 unitati (T2 2012).