De ce a facut Apple in prima parte a lui 2014 un profit peste asteptari
appleiphoneieftinprofitpiata
Compania Apple a inregistrat in perioada ianuarie-martie un profit de 45,6 miliarde de dolari. Asta se intampla in contextul in care suma estimata de specialisti era de 42-44 miliarde de dolari, arata publicatia Quartz.
In intervalul mentionat, au fost vandute 43,7 milioane de iPhone-uri, respectiv cu 17% mai multe fata de anul trecut.
Expertii spun ca succesul Apple se bazeaza si pe faptul ca cel mai mare operator de telefonie mobila din lume, China Mobile, a inceput sa comercializeze aceste smartphone-uri in primul trimestru din 2014.
Compania Docomo din Japonia a adus iPhone-urile in ultima parte din 2013 in oferta sa, astfel ca vanzarile in randul japonezilor au crescut cu 50%.
Apple a inregistrat un avans puternic in piete emergente precum Brazilia, Indonezia, Polonia si Turcia, iar vanzarile s-au dublat in India si Vietnam.
Mai mult, pretul mediu al iPhone-urilor a scazut cu 41 de dolari, pana la 596 de dolari, situatie numita de un analist de la Sanford Bernstein drept "cel mai mare declin din istorie".
Luca Maestri, CEO-ul care se ocupa de finantele Apple, a declarat ca tendinta se datoreaza versiunii lansate pe piata in urma cu patru ani, 4S, care s-a ieftinit considerabil dupa aparitia celorlalte modele (5, 5S si 5C).
Luca Maestri arata ca utilizatorii incep sa renunte la telefoanele cu Android si sa se reorienteze catre iPhone-uri.
Sursa citata scrie ca Tim Cook si compania americana ar avea un succes mult mai mare daca ar vinde smartphone-uri mai ieftine.
"Am aratat ca avem capacitatea de a atrage clienti noi pentru iPhone in tarile emergente. Am vazut cum cifrele pentru 4S cresc si cu 80% in multe regiuni", a anuntat CEO-ul de la Apple.
Acesti utilizatori nu cumpara telefoane scumpe, din cauza pretului ridicat. Insa exista un apetit pentru iPhone-uri, asa ca ei se axeaza pe versiuni mai ieftine, dar mai vechi.
"Putem sa ii atragem si mai mult cu un smartphone nou si mai ieftin - le vom oferi un produs bun, la un pret redus, pentru a-i convinge sa intre in ecosistemul nostru", a transmis Tim Cook.