Numarul victimelor prin phishing s-a dublat, in 12 luni. Total: 37 de milioane
kasperskistudiuphishingutilizatori
Numarul de utilizatori de internet care s-au confruntat cu atacuri de tip phishing in ultimele 12 luni a crescut de la 19,9 milioane la 37,3 milioane, inregistrand o crestere de 87%, potrivit rezultatelor studiului "Evolutia atacurilor de tip phishing in perioada 2011-2013", realizat de Kaspersky Lab.
Facebook, Yahoo, Google si Amazon se numara printre principalele tinte atacate de infractorii cibernetici. Studiul, realizat in luna iunie 2013, folosind datele colectate de serviciul cloud Kaspersky Security Network, demonstreaza ca ceea ce reprezenta inainte un subcategorie al spam-ului a evoluat acum intr-o amenintare cibernetica de sine statatoare.
Phishing-ul reprezinta o forma de frauda pe internet, prin care infractorii creeaza copii false ale site-urilor populare (un serviciu de e-mail, un website de online banking, o retea de socializare etc.), unde incearca sa ii atraga pe utilizatori.
Acestia, increzatori fiind, introduc datele de inregistrare si parolele pe aceste website-uri, cum ar face-o in mod obisnuit, insa informatiile ajung la infractorii cibernetici.
Ei pot folosi apoi informatiile personale furate, datele conturilor bancare sau parolele pentru a fura banii utilizatorilor, pentru a trimite mesaje de tip spam si fisiere malware prin intermediul contului de e-mail compromis sau al retelei de socializare, sau pot, pur si simplu, sa vanda datele furate si parolele altor infractori.
Pentru o perioada lunga de timp, phishing-ul a fost privit ca o subspecie a e-mail-urilor obisnuite de tip spam. Insa, datele colectate in timpul cercetarii confirma faptul ca atacurile de tip phishing au ajuns la un nivel atat de avansat, incat pot fi considerate o categorie separata de sine statatoare.
De fapt, e-mailul nu mai reprezinta cel mai des intalnit mecanism pentru mesajele de tip spam. De exemplu, numai 12% din atacurile de phishing inregistrate au fost lansate prin intermediul e-mail-urilor de tip spam. Restul de 88% au provenit din link-uri catre paginile de phishing pe care utilizatorii au ajuns in timp ce foloseau un motor de cautare, un sistem de mesagerie (Skype etc.) sau in urma utilizarii obisnuite a computerului.
In timpul derularii studiului, specialistii Kaspersky Lab au comparat informatii despre atacurile de phishing colectate de Kaspersky Security Network de la peste 50 de milioane de utilizatori, in perioada 1 mai 2012 si 30 aprilie 2013, datele fiind relevante pentru perioada 2011-2012.