iPad-ul, batut pe segmentul tabletelor
tabletesamsungipadapple
Aproximativ 150 de milioane de tablete se vor vinde anul acesta, cu aproape 40% mai mult fata de anul trecut. Pana in momentul de fata, Apple a tinut fruntea clasamentului inca din 2010 de cand a lansat iPad-ul.
Cu toate acestea, Samsung si restul gadgeturilor de pe segmentul lor continua sa-i erodeze tot mai mult cota de piata.
Numai anul trecut, 60% din tabletele vandute au avut pe ele sistemul de operare al Apple, in timp ce 37% dintre acestea erau „imbracate” cu sistemul celor de la Google, Android, potrivit TG Daily.
Restul de 3 procente au fost impartite intre Windows si BlackBerry, dar si alte sisteme de operare neidentificate. „Trendul sistemelor de operare tinde sa dea castig de cauza tabletelor cu Android, dar asta nu inseamna ca Apple va ceda asa usor”, declara Jeff Orr, oficial ABI Research.
Desi in 2012 a fost introdus si iPad mini, cei de la Apple sunt inca in asteptare pentru a vedea impactul pe care acesta l-a avut in piata, mai ales ca este foarte posibil ca aceasta tableta de dimensiuni mici sa se canibalizeze cu sora ei mai mare.
Multi specialisti din piata considera ca Samsung este cel mai apropiat competitor al iPad-ului, iar acest lucru s-a vazut si in certurile din tribunale intre cei doi giganti. Succesul pe care Samsung l-a avut anul trecut cu smartphone-ul Galaxy Note 2 ar putea migra catre segmentul de tablete.