Studiu HTC: Doua treimi din oameni sunt dependenti de stiri
stirihtcdependentaactualitate
Traim intr-o lume a informatiei: peste 52% dintre oameni citesc zilnic stiri si informatii de actualitate, potrivit unui nou studiu realizat la nivel mondial privind comportamentul utilizatorilor fata de consumul de stiri.
Studiul efectuat in 10 tari din lume la solicitarea HTC identifica necesitatea constanta a utilizatorilor de a accesa si “consuma” in mod constant stiri in portii mici, fapt care determina o crestere a nivelului de informare in societate si o mai buna definire a opiniilor proprii.
Nevoia de stiri este din ce in ce mai evidenta inca de la primele ore ale diminetii. Aproape jumatate (42%) dintre cei 10.000 de consumatori care au participat la studiul HTC admit faptul ca in decurs de o ora dupa ce se trezesc verifica stirile, iar o treime (38%) dintre ei citesc stiri si cu o ora inainte de culcare.
Mai mult, consumatorii manifesta chiar o dependenta pentru stiri - aproape doua treimi (63%) admit faptul ca simt o reala nevoie sa fie primii care afla vesti in legatura cu subiecte de interes din toata lumea.
65% dintre respondenti sustin ca au o viziune mai ampla si mai bine documentata asupra stirilor si informatiilor de actualitate datorita faptului ca au acces la surse si perspective multiple de informare.
Totodata, 72% dintre participantii la studiul HTC se declara a fi bine informati in legatura cu evenimentele importante la nivel mondial, datorita prevalentei de stiri pe multiple canale de informare.
Multi dintre consumatori citesc stirile zilinice direct de pe telefonul mobil, avand acces la informatie rapid si simplu, oricand si oriunde. Accesibilitatea imediata a informatiilor a dus astfel la o diminuare a componentei de informare prin partajarea pe platforme sociale.
Doar unul din opt utilizatori (13%) publica stiri in social media si numai 14% apreciaza stirile de pe retelele de socializare. Consumatorii prefera mai degraba sa partajeze stirile locale pe platforme sociale (30%), spre deosebire de stirile si informatiile din domeniul sanatatii (9%) sau cele despre celebritati (4%), considerate a fi mai usor accesibile decat cele locale.