Ce sa faci cand clientii nervosi ataca pe social media
clienti nervosiclienti nefericitisocial mediaceartaprofesionalismdiplomatieafacereonline
Exista o intreaga armata de clienti nefericiti sau nervosi, care se folosesc de paginile social media pentru a-si revarsa frustrarile si nemultumirile, in legatura cu un brand sau un produs anume. Uneori, ei pot deveni atat de malitiosi, incat iti pot afecta serios imaginea. Iata ce ar trebui sa stii.
Nu conteaza cat de mare sau de mica este afacerea ta. Clientii nemultumiti iti pot afecta destul de grav reputatia, folosindu-se de paginile social media. Scott Levy, directorul de la fuelonline.com, te invata cum sa faci fata acestui tip de clienti, bazandu-se pe experienta personala.
El spune ca daca stii cum sa actionezi, te poti folosi de acesti oameni pentru a arata publicului ca iti pasa de clientii tai, ba chiar iti poti transforma dusmanii in fani. Iata cinci sfaturi pentru a rezolva acest tip de probleme.
1. Raspunde rapid.
Cu cat o persoana asteapta mai mult raspunsul tau intr-o astfel de situatie, cu atat mai mult va ataca. Arata-i clientului in mod public faptul ca i-ai inteles problema si ca vei incerca sa o rezolvi.
2. Nu iti arata niciodata furia si nu raspunde in bataie de joc.
Nu te cobori la nivelul persoanei care incearca sa denigreze. Fii diplomat si raspunde cu profesionalism. Acest lucru te va ridica in ochii oricui citeste discutia respectiva.
3. Fii personal.
In primul rand, trebuie sa stii ca este mult mai eficient sa te adresezi clientului pe numele sau (sau numele de utilizator). In al doilea rand, nu uita sa te semnezi la finalul postarii. Vei oferi, astfel, o mare doza de credibilitate.
4. Arata-i ca vrei sa il ajuti si fa acest lucru.
Spune-i clientului ca vei face tot ce iti sta in putinta pentru a rezolva problema. Nu incerca, pur si simplu, sa calmezi pe cineva, apoi sa il lasi balta.
5. Cand este necesar, vorbeste in mod privat cu el.
Daca discutia este referitoare la detalii, incearca sa o conduci catre mediul privat. Mesajele personale sau e-mail-urile sunt cele mai bune solutii. Cu toate acestea, macar primul raspuns trebuie sa fie public, pentru ca ceilalti vizitatori sa vada ca nu lasi nicio problema balta. De asemenea, dupa ajungeti la o solutionare, fa si acest lucru public.