LinkedIn cucereste China
linkedinfacebookgooglechinatensiunicenzura
LinkedIn, reteaua de socializare pentru profesionisti, a reusit sa se lanseze cu succes in China. Odata cu dezvoltarea unei versiuni chineze simplificate a site-ului, cei de la LinkedIn incearca sa acopere o zona cu potential.
Intr-o postare pe blog, CEO-ul Jeff Weiner a anuntat lansarea unei versiuni beta a LinkedIn.
"Noul site simplificat in limba chineza ne va ajuta sa avem acces la o tara cu 140 milioane profesionisti, care reprezinta 1 din 5 angajati la nivel global", a spus Weiner.
LinkedIn dispune de 4 milioane de utilizatori in China si trebuie sa prinda din urma site-urile consacrate, care au sute de milioane de accesari. WeChat, aplicatia chineza de social media a momentului, are 272 miliioane utilizatori.
Anuntul a fost pus insa sub semnul ingrijorarii, dupa ce Weiner a recunoscut online ca LinkedIn a fost de acord sa coopereze cu autoritatile chineze in vederea "stocarii de date" si "in problema cenzurii".
"Restrictiile guvernului asupra continutului vor fi implementate cu o anumita limita", a spus Weiner.
"LinkedIn va fi transparenta in privinta afacerilor desfasurate in China si ii va informa pe utilizatori in legatura cu practicile companiei.
Compania LinkedIn va lua masuri suplimentare pentru a proteja drepturile si informatiile membrilor retelei".
Facebook si Google s-au retras din China, in urma tensiunilor generate de cenzura si incalcarea dreptului la intimitate, in timp ce Yahoo a fost criticat dupa ce ar fi furnizat informatii despre disidenti catre autoritatile chineze, scrie CNN.