Molecule organice complexe descoperite pe un satelit al lui Saturn

de la 28 Iun. 2018
Molecule organice complexe descoperite pe un satelit al lui Saturn
Tags: saturnviatamolecule organicesonda spatiala

Lansata in anul 1997, in urma unui proiect comun al NASA, ESA (Agentia Spatiala Europeana) si ASI (Agentia Spatiala Italiana) sonda spatiala Cassini a avut drept misiune sa studieze planeta Saturn si satelitii ei naturali.

Cassini s-a dezintegrat in septembrie 2017, dar cercetarea informatiilor pe care le-a trimis in anii de serviciu continua.

Saturn este a doua, ca marime, planeta din Sistemul Solar, dupa Jupiter.

Recent, cercetatorii de la Universitatea germana Heidelberg au anuntat ca pe Enceladus, una dintre lunile lui Saturn, au fost identificate molecule organice complexe care, pe Pamant, sunt considerate precursoare ale vietii.

Descoperirea a fost facuta publica in paginile revistei britanice "Nature" din 27 iunie a.c.

Se stia deja ca sub crusta groasa de gheata a lui Enceladus se gaseste un vast ocean de apa lichida, si s-a putut stabili ca atmosfera satelitului contine hidrogen si metan.
"Se poate afirma ca «Enceladus» este o lume marina, potential locuibila" - a afirmat un reprezentant al ESA.

Cu toate acestea, cercetatorii care studiaza datele primite de la sonda Cassini nu exclud ipoteza ca moleculele organice descoperite pe satelitul lui Saturn sa nu se fi dezvoltat acolo ci sa fi fost aduse de meteoriti.

Foto: nasa.gov

Protectia Datelor cu Caracter Personal

Protectia Datelor cu Caracter Personal

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".

Recomandari MANAGER.RO