5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand:
1. Da-i o poveste brandului tau
Este important sa descoperi si sa intelegi unde consumatorii tai rezoneaza cu produsul tau. O poveste care iti intareste brandul este absolut necesara, astfel de tehnici de rebranding fiind extrem de comune in zona marilor economiii ale lumii. Subway, spre exemplu, a avut un succes teribil in anul 1998, dupa ce consumatorii au descoperit povestea lui Jared Fogle, un tanar care a sustinut ca a reusit sa slabeasca extrem de mult mancand de la celebrul lant de restaurante de tip fast-food. Incasarile companiei au crescut, datorita acestei povesti, de la 3 la 11 miliarde de dolari, Jared fiind numit ulterior purtator de cuvant al brandului.
2. Mergi catre o piata mai larga
Extinderea publicului tinta poate fi o solutie excelenta, daca studiile arata ca exista potential acolo. Asa s-a intamplat in 2010 cu Old Spice, care a descoperit ca 60% dintre produsele pentru barbati erau achizitionate de catre femei, care le faceau cadou mai departe. Astfel, acestia si-au construit campania cu mesaje pentru femei, ceea ce a adus o crestere cu 300% a traficului pe site-ul ofical si cu 200% a vanzarilor. In Romania, Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque, a investit 10 milioane de euro pentru a construi brandul MatHaus, reusind astfel sa se extinda si mai mult in zona de retail.
3. Da-i amploare brandului
Brandul nu este doar despre vanzarea unor produse sau servicii, ci despre capacitatea de a schimba comunitati, vieti, de a gasi rezolvari problemelor care preocupa o buna parte a societatii si de a deveni un partener pentru consumator. Astfel, fiecare antreprenor trebuie sa stie cum sa-i ofere brandului amploarea de care are nevoie sa devina relevant pe piata. O misiune publica poate fi solutia perfecta, care sa raspunda nevoilor imediate ale consumatorilor. In acest fel, ei nu vor vedea in brandul tau doar interesul de a scoate profit, ci dorinta de a deveni un partener activ si implicat in viata lor.
4. Nu alerga doar dupa profit imediat
Un brand bun va atrage profit, dar daca brandul este construit avand acest aspect ca unica tinta, atunci consumatorii s-ar putea sa-l evite. Un exemplu in acest sens a fost Netflix, in 2011, care a decis sa se transforme in doua companii, urmand ca preturile pentru consumatori sa creasca cu aproximativ 60 de procente. Aceasta decizie a fost abandonata rapid, insa numai dupa ce 800.000 de abonati au renuntat la serviciile acestui canal de video streaming.
5. Fii autentic
Brandul tau trebuie sa aiba propriul stil de a comunica, de a pune problema si de a se comporta pe piata. Prin autenticitate, businessul va capata rapid indentitate in fata consumatorilor, care vor reactiona rapid atunci cand brandul tau va avea ceva de spus.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Branislav Nenin
Ultimele NOUTATI
Bancile din Romania intorc banii cu lopata: profituri colosale pentru bancheri
Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
5 sfaturi pentru gestionarea eficienta a unei afaceri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare
Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!
Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei
Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I
Invoirea la locul de munca: clarificari privind pontajul si plata salariului
Zile libere platite pentru evenimente deosebite: cum si pentru ce situatii se acorda
Te-ar putea interesa si