Nike, in cadere libera, dar cu preturi majorate
nikeactiuniscaderevanzarirecesiune
Cel mai mare producator de articole sport, Nike, a inregistrat o scadere a profitului net in ultimii doi ani si jumatate. Cauza? Cresterea cheltuielilor de marketing si a fortei de munca. Rezultatul? Scaderea actiunilor companiei cu 13%.
Profitul net a scazut cu 7,6%, la 549 milioane de dolari, in trimestrul martie - mai, al patrulea al anului fiscal 2011 -2012.
Analistii anticipau un castig mai mare cu 17% fata de cifra raportata, ceea ce ar fi insemnat o crestere in comparatie cu profitul din perioada corespunzatoare a anului trecut.
Profitul Nike a reusit sa depaseasca estimarile analistilor in 22 dintre cele 23 de trimestre fiscale incheiate.
Insa joi, la New York, actiunile companiei au scazut cu 13% dupa o stabilitate indelungata fata de inceputul anului.
Inca din luna ianuarie a.c., Mark Parker, directorul general, a majorat preturile produselor pentru a compensa cheltuielile crescute.
Marja de profit brut este in scadere de sase trimestre consecutive. Nici in Europa vanzarile nu stau atat de bine, din cauza recesiunii si a masurilor de austeritate. Tocmai aceste piete genereaza 25% din veniturile companiei.
Veniturile din China au avansat cu 18%, la 667 milioane de dolari, insa compania spune ca are prea multe produse in stocul regiunii. Astfel, rata de crestere ar putea incetini. In trimestrul anterior, incasarile de pe piata chineza au crescut cu 25%.