Al treilea trimestru: Profitul Amazon.com a luat-o repede la vale
profitamazon.comretailveniturikindlekindle fire
De obicei, al treilea trimestru al anului este cel mai slab pentru companiile din retail. La Amazon.com, cel mai mare retailer online din lume, perioada a fost ceva mai mult decat nesatisfacatoare.
Desi vanzarile companiei au crescut cu 44%, comparativ cu perioada similara din 2010, pana la 10,88 miliarde de dolari, profitul net s-a prabusit cu 73% in intervalul iulie - septembrie 2011, la 63 milioane de dolari. Asta deoarece compania are o strategie de castigare a clientilor pe termen lung. De exemplu, vinde e-readerele Kindle in pierdere, bazandu-se pe faptul ca isi va recupera banii in viitor, din cartile pe care utilizatorii le vor cumpara sau din reclamele furnizate pe aceste dispozitive.
Acelasi rationament este folosit de Amazon.com si in ceea ce priveste tableta Kindle Fire, care urmeaza sa debuteze in noiembrie, anul curent. Aceasta costa 199 de dolari si la fiecare unitate compania pierde 50 de dolari.
De asemenea, o alta cauza a scaderii profitului este extinderea capacitatii de depozitare a Amazon.com in al treilea trimestru.
La scurt timp dupa publicarea rezultatelor financiare pe al treilea trimestru, actiunile Amazon.com au scazut cu 18%. Intre timp titlurile au mai recuperat din pierdere.
Directorul executiv al companiei, Jeff Bezos (foto), a declarat ca Amazon.com a primit cu milioane mai multe precomenzi pentru tableta Kindle Fire decat se astepta, astfel incat a trebuit sa comande mult mai multe dispozitive la producatorii asiatici.