Un manager important din Germania se confrunta cu el insusi la tribunal
berlintribunalceoberair berlinaeroporthartmut mehdorn
Suna ridicol, dar Hartmut Mehdorn, seful mult promisului aeroport international din Berlin, risca sa plateasca despagubiri in conturile Air Berlin - stabilite cand CEO-ul companiei aeriene era chiar Hartmut Mehdorn. Mehdorn ar trebui sa se plimbe dintr-o parte in alta la tribunal, pentru a apara interesele aeroportului international BER din Berlin si apoi se va muta in tabara cealalta, pentru a "ataca" din partea Air Berlin.
Argumentele sunt inaintate de avocati, iar Air Berlin a dat in judecata BER pentru despagubiri care tin de intarzierea deschiderii aeroportului, care ar fi determinat pierderi de 48 milioane euro pentru compania aeriana. Totusi, Mehdorn nu va participa, cel mai probabil, la proces...
Mehdorn s-a nascut din parinti germani in Polonia, in 1942, dar familia sa s-a mutat in Berlin si apoi in Bavaria, unde tatal lui Hartmut a deschis o fabrica de mase plastice (1948).
Mehdorn a ajuns sa fie cunoscut in 1999, cand a fost numit director al board-ului Deutsche Bahn, avand misiunea de a pregati colosul pentru privatizarea partiala.
Managerul a taiat in carne vie, apeland la concedieri masive (Mehdorn a disponibilizat zeci de mii de angajati, pentru a diminua cheltuielile).
Privatizarea a esuat si Mehdorn a plecat de la DB. Numele sau este legat de numeroase probleme generate de numarul mic de angajati sau reducerea investitiilor - precum criza din 2013 de la gara Mainz, care a fost inchisa din lipsa de personal.
La cativa ani de la plecarea de la Bahn, Mehdorn a ajuns la Air Berlin, o companie aeriana infiintata de prietenul sau, Joachim Hunold.
In calitate de CEO, a demarat mai multe programe severe de reducere a cheltuielilor, reusind sa repuna compania pe picioare, in ciuda protestelor pilotilor, deranjati de salariile prea mici.
In ciuda faptului ca a promis ca va sta cel putin 18 luni in functie, Mehdorn a parasit Air Berlin in ianuarie 2013, dupa 16 luni de activitate si doua luni mai tarziu, a preluat conducerea BER, aeroportul problematic din Berlin.
CEO-ul a spus ca "zecile de mii de probleme ale aeroportului" sunt neimportante si pot fi reparate usor.
Cand a fost intrebat daca sistemele defecte de detectare a fumului si focului, responsabile de intarzierea lucrarilor la aeroport, prezinta riscuri de sufocare si arsuri pentru oameni, CEO-ul BER a raspuns: "Pericolul de inecare este mai mare. Sistemul a fost pus la punct. Oricine aprinde o simpla tigara va fi udat pana la piele".
Nu se stie exact cand anume va fi deschis aeroportul BER.