Executivul va sprijini investitia Arctic de la Gaesti
guvernarcticinvestitiegaestiemil bocelectrocasnicepiata romaneasca
Premierul Emil Boc a discutat vineri cu o delegatie a companiei Arctic, membra a grupului Arcelik, despre oportunitatea extinderii capacitatii de productie a fabricii de la Gaesti.
Boc a spus ca guvernul va sustine investitiile care genereaza noi locuri de munca si consolidarea unui brand romanesc cu traditie, analizand chiar si conditiile acordarii unui ajutor de stat, in baza prevederilor schemei instituite prin HG 1680/2008, administrata de Ministerul Finantelor Publice.
Oficialii Arctic si-au exprimat determinarea pentru extinderea investitiei de la Gaesti si i-au prezentat premierului proiectul unei noi linii de fabricatie, care ar putea genera cel putin 400 locuri de munca si va majora volumul exporturilor.
Fabrica de la Gaesti produce aparate frigorifice, avand actualmente o capacitate de 1,5 milioane unitati pe an si 2.475 de angajati. Doua treimi din productie sunt destinate exporturilor, releva comunicatul guvernului.
Arctic, peste 40 de ani de istorie
Arctic este o companie producatoare de electrocasnice din Romania, infiintata in 1968 la Gaesti. Aceasta a fost privatizata in 1997 cand pachetul majoritar de actiuni a fost preluat de BERD si Groupe Societe Generale.
Tot atunci o parte din actiuni au fost listate la BVB. In 2002, compania a fost cumparata de grupul Arcelik (Turcia), care produce si distribuie la nivel mondial electrocasnice mari si mici, componente si aparatura electronica.
In 2010, 80% din productie a fost directionata catre 59 de tari din Europa, Asia si Africa. Capacitatea de productie a Arctic a crescut de la 400.000 unitati in 2001 la 1.400.000 unitati in 2010. Compania este lider pe piata de produse electrocasnice din Romania, cu o cota de piata de 35%.
In 2010, cifra de afaceri a companiei a fost de 200 milioane euro, in crestere cu 6% fata de anul anterior.
Total Productive Maintenance (TMP)
Sistemul inspirat din industria nipona, Total Productive Maintenance (TMP) a fost implementat cu ajutorul consultantului Takashi Koizumi. TMP orbiteaza in jurul principiului "Zero Pierderi" - mecanismul permite monitorizarea permanenta a productiei si a eficientei angajatilor, ceea ce duce la gestionarea atenta a costurilor. Odata cu cresterea capacitatii de productie, portofoliul de produse electrocasnice Arctic s-a diversificat.
In afara de frigidere, sub marca Arctic incep sa se comercializeze si masini de spalat rufe, aragazuri, hote si electrocasnice incorporabile. In 2009, Arctic a lansat www.arcticpentrutine.ro, o platforma online complexa ce include informatii practice si sfaturi despre utilizarea si intretinerea produselor electrocasnice. In 2010, Arctic a aniversat patru decenii de prezenta constanta pe piata romaneasca.