Lectia APPLE: 8 specii de clienti care intra in magazinele Marului
lectieappleclientivedeteiphoneadriana lima
Angajatii APPLE din magazinele americane trebuie sa-i serveasca pe toti clientii in aceeasi masura, de la vedete la oamenii obisnuiti. Uneori, nu-i rau deloc, mai ales daca iti intra pe usa fotomodelul Adriana Lima, care detine un iPhone. Alteori, intalnirea este o provocare, mai ales cand reprezentantii Apple sunt obligati sa ii raspunda unui batran la intrebarea: "Ce reprezinta internetul?" Iata 8 "specii" de clienti care calca pragul magazinelor Apple.
1. Vedetele
"Am reparat telefoane si calculatoare pentru Harvey Keitel, Alec Baldwin si Adriana Lima. Si celebritatilor li se strica PC-urile sau telefoanele."
2. Nestiutorii
"Uneori, acestia pun intrebari directe, cum ar fi: "Ce este un harddisk?" sau "Ce este internetul?". Intrebarile nu au neaparat legatura cu Apple si raspunsurile trebuie sa fie pe masura asteptarilor".
3. Turistii
"Acestia intra in magazinele Apple pentru a se informa in legatura cu ultimele tendinte in materie de computere si telefoane, dar cer si indicatii catre muzee sau restaurante. Deseori, turistii nu vorbesc limba engleza, dar aceasta nu reprezinta o problema, deoarece foarte multi angajati vorbesc limbi straine".
4. "Bastinasii"
"Ei stiu exact ce isi doresc si vor acel "ceva" in maximum 10 minute. Daca produsul s-a vandut, devin iritati. Acesti clienti imi pun rabdarea la incercare in fiecare zi".
5. Atotstiutorii
"Unii clienti cred ca interactiunea cu angajatii reprezinta o provocare si simt nevoia sa isi demonstreze inteligenta. Vor sa se asigure ca eu stiu cat sunt de destepti si imi vorbesc despre memoria RAM sau Steve Wozniak. Apoi se saboteaza singuri, punand intrebari la care se poate raspunde foarte simplu".
6. Resellerii
"Odata cu lansarea fiecarui produs nou, exista unii oameni care vin si cumpara tot ce pot, platind de obicei cu bani-gheata. Acestia duc marfa peste hotare si o revand la un pret mai mare, obtinand un profit frumos. Asta s-a intamplat cu tableta iPad".
7. Bogatasii care au incredere deplina in tine
"Banii nu reprezinta o problema pentru ei, astfel incat te intreaba pur si simplu: "Care este cel mai tare calculator de aici?" Cred ca se refera la calculatorul cu cel mai rapid procesor, dar nu conteaza, deoarece il cumpara pentru un copil de 12 ani".
8. Oamenii obisnuiti
"Ma bucur atunci cand in magazin intra oameni obisnuiti, care imi spun la ce vor folosi calculatorul cumparat de la Apple. Prefer acesti clienti in locul altora".