Cata incredere au angajatii romani in companii si de ce acest lucru nu este important

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cata incredere au angajatii romani in companii si de ce acest lucru nu este important Cata incredere au angajatii romani in companii si de ce acest lucru  nu este important
de Ion Dan Trestieni la 12 Iul. 2017
Urmareste-ne pe Google News
increderea angajatilor in angajatoribarometrucomunicarebusiness

S-a realizat recent un Barometru al increderii anagajatilor romani in companii, de catre companiile EY si Hipo. Rezultatele ne duc spre... niciunde

Au aparut recent rezultatele unui studiu intitulat “Barometrul increderii angajatilor romani in companii – 2017 “, Realizat de EY in partenariat cu Hipo .
 
Este un studiu facut de EY Romania , o replica la un studiu EY global (pe 8 tari) intitulat  “Could trust cost you a generation of talent ?”.
 
S-a folosit un chestionar online . A fost aplicat pe 1575 angajati , in special tineri (72%) , cu varsta de minimum 21 ani. In paralel a fost facut un studiu pe 832 tineri din “generatia Z”( tineri sub 20 ani, in cautare de lucru). Cele doua studii au fost comparate cu studiul global facut pe India, Mexic, Brazilia, Germania, China, USA, UK si Japonia.
 
Am citit studiul original si am ramas cu multe, foarte multa semne de intrebare.
 
De ce increderea angajatilor in angajatori este importanta pentru derularea afacerii companiilor ?
 
Barometrul increderii angajatilor in companii este tema principala a studiului
Autorii cercetarii prezinta importanta acestei analize ca fiind cel mai evident lucru . Recunosc insa ca pentru mine nu este deloc evident. Poate ca au dreptate, dar teoria care sa sprijine aceasta afirmatie-teza, in cazul lor – lipseste cu desavarsire. De ce nu conteaza mai mult increderea angajatorului in angajat , in contextul in care in Romania , sistemul educational fiind la pamant , angajatorul poate pleca de la o premiza corecta : angajatii tineri vor fi , in prima etapa, “varza” in ceea ce priveste competenta. 
 
Cu toata lipsa lor de calificare – instalata in mod obiectiv de sistemul nostru de educatie – pretentiile anagajatilor si ale viitorilor anagajti sunt foarte mari . De exemplu, cei din generatia Z isi doresc sa lucreze in : multinationale (42%), firme private ale unor antreprenori (21%), firme proprii (19%), sector public (12%), ONG-uri( 6%). Visez !
 
In ceea ce-i priveste pe cei deja angajati in companii acestia au incredere in anagajatori numai in proportie de 24% . De ce ?  Pentru ca angajatorii nu stiu sa comunice deschis (66%)(sic), nu dau feedback constructiv (57%),, nu le apreciaza eforturile (53%), nu iau decizii bune de business(53%). Eu m-as fi asteptat, pentru o societate capitalista ca a noastra, la raspunsuri de genul “nu se preocupa de formarea mea profesionala pentru a atinge nivelul de performante asociate lucrului in companie”. Toti sunt “ca o floare”.
 
Cred ca autorii au formulat intrebarile pornind de la studiul EY global, fara a tine catusi de putin cont de diferentele culturale uriase dintre noi si toate acele tari . Conform comparatiei, de altfel, ne-am asemana mult cu japonezii care au un nivel de incredere in anagajator de 21 %. Buna asociere !
 
De ce generatia Z ar tine cont in cautarea unei slujbe de entitatile mentionate in studiu ?
 
Iata care sunt entitatile de care ar tine cont generatia Z la angajare, ca sfat pertinent:
 
1. anagajatii actuali ai companiei -49%;
 
2. mama – 48%;
 
3. consilier in cariere-44%;
 
4. specialistul in recrutare al companiei – 43%;
 
5. tata – 40%.
 
Aceasta clasificare mi se pare serios distorsionata fata de realitate. Eu nu spun ca nu acestea ar fi fost raspunsurile. Dar, nu intotdeauna raspunsurile reflecta realitatea. Reflecta ,in cazul nostru, cum vrea generatia Z sa fie perceputa de altii si nu cum gandeste ea, in mod real. Faptul ca nu s-a surprins realitatea este vina cercetatorilor.
A spune ca generatia Z se bazeaza pe consilierii in cariere sau pe specialistii de recrutare din companii este , din punctul meu de vedere, o gogorita . Mergeti , de curiozitate, in scoli sa vedeti ce cozi sunt la usile consilierilor de orientare profesionala. Noi nu avem inca cultura apelarii la astfel de entitati.
 
Interesant este si clasamentul obtinut din analiza pe 8 tari ;
 
1. mama;
 
2. tata;
 
3. profesorul;
 
4. frati-surori;
 
5. angajatii actuali ai companiei.
 
Ca fler sociologic, mi se pare o ordonare mult mai naturala.
 
Ar fi de comentat totusi doua aspecte pe care le vad,  cat de cat veridice .
 
In primul rand, disparitaia la analiza facuta pe Romania a profesorului din peisaj. Este posibil, in contextul lipsei de autoritate pe care acesta o are si a perceptiei lipsei sale de competenta.
 
In al doilea rand, declasarea tatalui ca personaj imporatant in alegerea carierei. Si acest lucru este posibil, in contextul slabirii drastice, in mediul urban, a statutului tatalui si a rolului sau de lider economic in familie, din cauza dificulatilor economice. Mama ramane importanta pentru tieneri pentru ca-si conserva rolul de lider afectiv in famile.Interesant este ca in mediul rural rolul economic al tatalui in famile este inca puternic.
 
Din pacate, nu cu astfel de studii utopice vom progresa. Sa le asteptam pe cele pertinente !

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x