11 sfaturi de care trebuie sa tii cont ca freelancer
freelancersfaturisitereputatie
Era digitala in care ne aflam astazi permite freelancerilor sa-si creeze mult mai usor un brand. Sunt si cateva aspecte pe care trebuie sa le iei in considerare atunci cand decizi ca tu sa te indentifici cu site-ul tau sau cu ceea ce promovezi sau cu tot ceea ce scrii.
In orice industrie sunt profesionisti. Concurenta in acest domeniu este mare, iar piata este deja saturata. Daca vrei sa fii un freelancer care conteaza in aceasta piata, care atrage cat mai multe afaceri si este total diferit de concurentii sai, atunci trebuie sa tii cont de 11 trucuri.
In acest articol iti prezentam 11 metode prin care te poti diferentia de restul freelancerilor care exista de mult timp pe piata:
1. Spune-ti povestea personala
In brandul tau trebuie sa fie si personalitatea ta. Nu poti fi un brand personal daca inainte nu explici de ce ai intrat in aceasta industrie, cum ai ajuns aici, ce te-a determinat sa iei aceasta decizie. Fa totul intr-un mod creativ, unic, personal. Astfel, povestea ta merita stiuta.
2. Creeaza un site web personal pentru un public nisat
Exista foarte multi oameni care lucreaza independent, insa doar un mic procent din acestia au un site web personal, iar si un procent si mai mic dintre site-uri furnizeaza continut pentru un public nisat in mod constant. Daca cineva, spre exemplu vrea sa fie un designer independent, se adreseaza oamenilor pasionati de moda si prin tot ceea ce publica scoate in evidenta acest lucru.
3. Fa pentru tine ceea ce fac ceilalti pentru altii
Poate parea putin dificil. Insa in esenta, este foarte simplu. Trebuie sa urmaresti ce face concurenta ta, cum arata site-urile lor, daca sunt mediocre sau profesionale, ce prezente sociale intalnesti pe platforma lor. Brandul tau personal trebuie sa fie amplificat, mult mai sus decat concurenta ta.
4. Stabileste preturi mai mari
Acest lucru pare putin ciudat, mai ales daca esti la inceput, insa este dovedit ca functioneaza cu adevarat. Daca ai tarife ridicate, potentialii tai clienti se gandesc ca primesc servicii de inalta calitate. Este adevarat ca din pacate, multi freelanceri aleg sa „se vanda” foarte ieftin, serviciile lor fiind la un pret foarte scazut. Daca alegi sa faci contrariul, cu siguranta, vei fi privit diferit.
5. Serveste-ti clientii inainte de a vinde
Atunci cand te concentrezi pe servirea clientilor si pe nevoile lor, banii vin mult mai repede. Daca pornesti din start cu gandul de a oferi ceva de valoare, de calitate clientului tau, atunci vei vedea ca nu ai cum sa nu reusesti. Un client multumit iti va aduce alti clienti. Tu trebuie sa pui accentul pe client.
6. Petrece timp construind relatii si reputatie
Reputatia ta in randul clientilor tai, atat actuali cat si din trecut nu poate fi niciodata cumparata sau vanduta. Investeste in relatii pentru a obtine afaceri repetate si fa diferente intre clientii tai. Reputatia ta depinde de oamenii care te stiu deja.
7. Investeste in marca proprie
Odata ce creste economia, creste si numarul de freelanceri. Investeste timp si bani in optimizarea marcii tale personale, fie ca este vorba de un portofoliu, de un site web, monstre, servicii de livrare sau altele. Gandeste-te cum fiecare detaliu conteaza pentru clientul tau, cum il influenteaza si ce poate determina.
8. Concentreaza-te pe anumiti clienti
De prea multe ori, freelancerii si nu numai cred ca pot servi pe toata lumea, insa nu este asa. Cand te apropii de un client, totul se invarte in jurul sau, inclusiv energia ta. De acord cu faptul ca toata lumea va putea fi clientul tau intr-o zi, insa trebuie sa te gandesti cum vei ajunge la acea persoana. Ce probleme are? Ce obiective, ce sperante sau temeri?
9. Cere clientilor tai recenzii pe cat mai multe platforme
Pozitioneaza-te in clasa freelancerilor inteligenti, care solicita clientilor multumiti sa lase pe toate platformele lor recenzii de cinci stele. Crearea unei reputatii pe aceste site-uri va permite sa beneficiati de ceea ce se numeste „ barnacle SEO”.
10. Construieste un portofoliu excelent
Rezultatele muncii si a proiectelor anterioare scot in evidenta calitatea si capacitatea pe care o ai. Actiunile vorbesc mai tare decat cuvintele si un portofoliu reprezinta de fapt o evidentiere a acestora. Indiferent de domeniul tau, fie ca este vorba despre web design, grafica, scris sau altele, ai nevoie de un portofoliu care arata cat de specialist si talentat esti.
11.Fii tu insuti
Concurenta este din ce in ce mai mare, iar pietele din ce in ce mai saturate. In acest caz este important sa te diferentiezi de restul. Sa fii tu insuti, sa iti straluceasca personalitatea, pasiunea, interesele in tot ceea ce faci. Cu incredere in propria personalitate, vei reusi sa te conectezi mult mai usor cu potentialii clienti.
Citeste si:
9 lectii pretioase pentru freelanceri
Sursa foto: unsplash.com