Ce fac romanii in timpul pauzelor publicitare
reclamepauze publicitare
Un studiu realizat de iSense Solutions arata ca 80% dintre consumatorii romani de televiziune evita reclamele schimband postul, in timpul pauzei publicitare. Cinci din zece persoane mananca sau fumeaza in pauza de publicitate.
Studiul mai arata ca doi din zece romani si-au instalat programe de Ad Block, pentru publicitatea online.
Principalul motiv al dezinteresului fata de reclamele de la televizor este ca acestea sunt plictisitoare si repetitive.
In acelasi timp, 60% dintre consumatori isi folosesc smartphone-ul si 56% calculatorul personal.
Sunt preferate social media (66% de pe smartphone si 70% de pe laptop sau PC) si jocurile (46% pe smartphone, 47% pe computerul personal).
Sapte din zece consumatori vorbesc cu alte persoane, in timpul reclamelor, principalele canale prin care comunica fiind email-ul (64% de pe smartphone; 76% de pe computerul personal) si messenger-ul (49% de pe smartphonel 49% de pe computerul personal).
De asemenea, 69% dintre acestia vorbesc la telefon si 50% trimit sms-uri.
In timpul pauzei publicitare, consumatorii cauta informatii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%).
Cele mai cautate informatii sunt legate de vreme (46%), reduceri sau promotii (36%), sanatate si medicina (34%), sport (29%), bancuri sau horoscop (27%), calatorii si vacante (25%).
Sursele de informare care influenteaza consumatorul sa cumpere un produs, indiferent de tipul acestuia, sunt: propria experienta (59%), motoarele de cautare (54%), recomandarile de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producatorilor (43%), informatiile direct din magazin (41%) si site-urile care evalueaza diverse produse (40%).
Studiul a fost realizat online de catre iSense Solutions pentru Digital Marketing Forum, pe un esantion de 500 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.
Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta intre 18 si 65 de ani, din mediul urban din Romania, iar culegerea datelor a fost realizata in aceasta luna. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de incredere de 95%.