Cine este in spatele reclamei geniale de doar 150 Euro care ironizeaza ofertele Starbucks. 5 To Go a cucerit internetul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cine este in spatele reclamei geniale de doar 150 Euro care ironizeaza ofertele Starbucks. 5 To Go a cucerit internetul
Cine este in spatele reclamei geniale de doar 150 Euro care ironizeaza ofertele Starbucks. 5 To Go a cucerit internetul
de Magda Florea la 20 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
reclamaadvertisingprpublicitatestarbucks5 to go

Un simplu panou publicitar a reusit in doar cateva zile sa devina viral pe internet. Cei de la 5 To Go au plasat panoul sub un poster urias al Starbucks, cu mesaj "intepator" la adresa promotiilor oferite de lantul de cafenele. Fara grafica complicata, cu un simplu hastgat format din trei cuvinte, 5 To Go a cucerit internautii.

Cand spunem ca a cucerit internetul, nu exageram deloc. Imaginea cu cele doua panouri publicitare a strans mii de share-uri, de like-uri si cel putin 1.000 de story-uri pe Instagram, toate in primele 24 de ore de la aparitia primei fotografii in social media. Reclama a devenit subiect de discutie si la radio,  Radio ZU, la Guerrilla si KISS FM preluand stirea.

Si totusi, cine a avut geniala idee de a "contra" Starbucks, intr-o maniera atat de amuzanta si eficienta pentru 5 To Go?
 
Paginademedia.ro a stat de vorba cu oamenii din spatele campaniei (daca putem vorbi de o "campanie" in adevaratul sens al cuvantului) si va spune povestea unei idei.

"Buget minim, impact maxim"

 
Totul s-a intamplat in Piata Unirii, unde recent a aparut un panou in care Starbucks anunta ca in zilele de luni o Caffe Latte este 5 lei.
 
Marti, imediat sub panoul faimosului lant de cafenele a aparut un alt panou, mai mic. Simplu. Logoul 5 To Go insotit de textul #NUDOARLUNI (Luni scris cu verde, culoarea Starbucks).
 
Desi ati fi tentati sa spuneti ca la baza ideii a stat o companie publicitara, realitatea este cu totul alta. Doar fondatorii francizei care au avut un buget de fix 150 de euro.
 
"Buget minim, impact maxim", a declarat pentru Paginademedia Lucian Badila (27 de ani), care a creat franciza 5 To Go alaturi de Radu Savopol.
 
"Nu avem agentie. Totul a fost gandit inhouse. Iar bugetul pentru aceasta idee a fost de 150 de euro: plasare, productie si boost pe Facebook.
 
Uitandu-ma in online am vazut ca multi oameni s-au intrebat daca poza era sau nu reala. Am stat, marti seara sa le raspundem ca nu e un Photoshop, ca e reala", a mai povestit Lucian Badila (foto stanga).
 

Cum a luat nastere ideea geniala?

 
"Toata povestea aceasta cu Strabucks a inceput acum o luna cand am deschis locatia din Victoria (unde se afla si un Starbucks – n.r.). Am afisat ina propiere un panou cu "More coffee less bucks (bucks scris cu culoarea verde, ca Strabucks – n.r.)”.
 
Dupa aceea, cand am vazut campania lor cu 5 lei pentru un Latte, am considerat-o ca un raspuns al lor la campania noastra. Initial am mai avut o tentativa in online sa comunicam sub mesajul "A new star”, dar nu a prins asa bine.
 
Apoi un francizat de la 5 To Go Unirii ne-a atras atentia ca este un loc liber sub reclama lor de la Unirii si am decis sa reactionam imediat.
 
Luni, la sapte seara am dat BT-ul pe grafica, iar marti dimineata am montat panoul. Campania a fost real time marketing de o zi. Asa a fost gandita, ca acel panou sa stea acolo doar o zi. Am vrut sa o facem virala si a iesit.”
 
"Doar din cateva postari am facut peste 5.000 de share-uri
+20.000 de like-uri pe Instagram
+25.000 de like-uri pe Facebook
Avem mia bine de 1.000 de storyuri pe Instagram
Am crescut pe Instagram cu 1.400 de followeri si 1.700 pe Facebook.
Vanzarile au crescut cu 15% fata de ieri", spun cei de la 5 To Go despre impactul publiciar. 
 

Cum raspunde 5 To Go celor care le reproseaza ca se leaga de un mare brand?

 
Este absolut normal sa faci astfel de campanii. Se intampla in intreaga lume cu alte branduri. Nu vreau sa profit de imaginea Strabucks, clientii nostri sunt din alta zona.
 
" Nu avem planuita o campanie pe termen lung, dar ne-am pregatit cu niste reactii in cazul in care ne va raspunde Starbucks", mai adauga reprezentantii 5 To Go.
 
 
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x