Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum poti sa-ti invingi teama de a vorbi in public?


Cum poti sa-ti invingi teama de a vorbi in public?
de la 11 Iun. 2018 Exclusiv
Cum poti sa-ti invingi teama de a vorbi in public?
Tags: teama de a vorbi in publicpublic speaking

Pe masura ce cresti profesional si devii expert in domeniul tau de activitate, incep obligatoriu sa apara si solicitarile de a impartasi experienta si informatiile pe care le detii, vorbind unui public mai mult sau mai putin numeros. Vorbitul in public este, deci, o chestiune care vine la pachet cu succesul in cariera. Asa ca alege: ori ramai la stadiul de junior toata viata, ori cresti din punct de vedere profesional. Doar ca in acest al doilea caz va trebui sa inveti, vrand-nevrand, sa vorbesti in public.


Poate ca nu este vorba neaparat despre a sustine o prezentare la Sala Palatului, in fata a 4.000 de oameni, ci doar despre a face un training cu colegii (pe care nu-i cunosti) de la o filiala a firmei la care lucrezi. Dar in ambele cazuri emotiile pot fi la fel de mari. Prezentarea respectiva creeaza o anumita impresie si important este ca aceasta impresie este cea care decide in cea mai mare masura modul, favorabil sau nu, in care va actiona ulterior auditoriul.

Poti sa iti invingi aceste emotii? Cu siguranta. Primul pas este sa te pregatesti, adica sa incerci sa stapanesti cat mai bine subiectul despre care urmeaza sa vorbesti, pentru ca pregatirea iti sporeste considerabil doza de incredere in sine. Apoi, e important sa iti faci curaj si sa incepi efectiv sa sustii prezentari - doar asa vei acumula experienta si vei reusi sa iti diminuezi emotiile. Si, in al treilea rand, trebuie sa respecti cateva reguli simple:

1. Nu iti incepe prezentarea cu o scuza – „Nu sunt prea bun la chestia asta” sau „Am fost pe graba, n-am avut timp sa structurez prezentarea asa cum mi-as fi dorit.” Nu vei castiga simpatia publicului, ci, din contra, vei parea neprofesionist.

2. Nu incerca sa memorezi intreaga prezentare. Memoreaza introducerea, punctele-cheie si concluzia, in rest vorbeste liber. Astfel iti vei pastra spontaneitatea si, ca urmare, discursul tau va fi mai atractiv.

3. Niciodata nu citi cu glas tare randurile prezentate pe flip-chart sau proiectate pe ecran. Publicul va adormi instantaneu.

4. Din cand in cand, fa pauze de fix 10 secunde. O pauza mai scurta da impresia ca ti-ai pierdut sirul ideilor, in schimb o pauza de 10 secunde pare intentionata si iti sporeste credibilitatea. In plus, ii va dezmorti chiar si pe cei indiferenti, preocupati sa scrie mesaje sau sa-si verifice e-mailul. „Ce-i cu tacerea asta?”, se vor intreba ei si vor deveni atenti.

5. Bucura-te daca primesti intrebari in timpul prezentarii, asta inseamna ca oamenii chiar te asculta. Raspunde pe loc, chiar daca raspunsul urma sa vina oricum peste cateva slide-uri. Interactiunea cu publicul este un factor esential pentru o prezentare reusita.

6. Cand primesti o intrebare din public, fii sigur ca multi din sala nu au auzit-o. Asa ca repet-o la microfon inainte de a raspunde. Astfel toata lumea va sti despre ce vorbesti si, in plus, prin aceasta strategie castigi cateva secunde pretioase ca sa-ti structurezi mai bine raspunsul.

7. Oamenii proceseaza doar o parte relativ redusa din ceea ce spui, cel mai adesea pentru ca nu sunt atenti sau pentru ca trec informatiile prin propriul lor filtru. Asa ca organizeaza-ti discursul astfel incat sa poti sa repeti in mod natural punctele-cheie, informatiile cu adevarat importante. Si retine: daca oamenii nu te asculta cu atentie, nu au nicio vina. E treaba ta sa-i faci sa te asculte!

Sursa foto: www.pexels.com


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016