Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
de Redactia Manager la 20 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
cantar electronicaparatura supermarketuriaparatura fiscala

Pentru a tine pasul cu stilul de viata tot mai aglomerat si pe fuga al oamenilor, multe magazine si lanturi de supermarketuri s-au vazut nevoite sa imbratiseze noile tehnologii pentru a le face pe plac clientilor si a-i fideliza. Iar modul in care ne facem cumparaturile a evoluat enorm, in ultimii ani.

Un lant de supermarketuri sud-coreene a mers pana in punctul de a amenaja magazine virtuale in statiile aglomerate de metrou. Cum functioneaza acestea? Calatorii nu trebuie decat sa aleaga codurile produselor pe care le doresc, sa furnizeze o adresa, sa plateasca prin intermediul unei aplicatii de mobil cumparaturile, iar acestea le sunt livrate direct acasa.


Eficientizarea cumparaturilor prin intermediul tehnologiei nu este vizibila doar la gigantii de pe piata, ci chiar si la micile magazine de cartier. Acum, niciun butic nu mai poate functiona fara un astfel de aparat indispensabil, iar cele care vor sa injumatateasca timpul petrecut la cozi de catre clienti au instalat niste cantare electronice care le permit celor care intra in magazin sa isi cantareasca singuri fructele si legumele, astfel incat sa nu mai piarda minute bune la casa de marcat.


Iata si alte 3 modalitati in care tehnologia va schimba fata shoppingului, asa cum il stim acum:

 

Vanzatorul virtual, mereu amabil si prietenos


O farmacie din SUA a fost prima din lume care a testat introducerea unui vanzator virtual in magazinul sau de pe Wall Street, in cartierul Manhattan, din New York. Vanzatoarea era, de fapt, o holograma, in spatele careia se aflau tehnologii avansate audio si video, care ii permiteau acesteia sa interactioneze cu clientii, sa le prezinte produse si sa le recomande pe cele potrivite pentru ei.


Hologramele care se sprijina pe tehnologia inteligentei artificiale ar putea deveni o parte din viata noastra zilnica, iar primele ar putea aparea in special in magazinele care vand produse de lux. „Industria produselor de lux se bazeaza mult pe a le oferi clientilor o experienta entuziasmanta la cumparaturi. Imaginile 3D pe site-urile de retail cresc vanzarile cu 20-40% si ar trebui sa mutam acest concept si in viata reala”, este de parere Matthew Drinkwater, liderul unei agentiei London College of Fashion.


Consumatorii vor avea ultimul cuvant


Atunci cand vine vorba despre implementarea unor tehnologii noi in retail, consumatorii sunt cei care vor avea ultimul cuvant, avertizeaza Karen Pepper, sefa vanzarilor de la Amazon, Marea Britanie. Aceasta spune ca adoptarea multor tehnologii dintr-o data ii pune intr-o stare de confuzie pe cumparatori, care prefera in aceste cazuri sa recurga la ceea ce stiu. De asemenea, o problema o poate reprezenta si modalitatea de plata, in unele cazuri, mai ales pe fondul ingrijorarilor legate de securitatea platilor si a datelor personale.


„Tinerii din generatia Millenials vor magazine din care sa isi poata face cumparaturile cat mai simplu, fara sa introduca prea multe date. 35% dintre cosuri sunt abandonate in magazinele online pentru ca oamenilor li se cere sa isi creeze conturi pe site-ul respectiv Prea multe parole de retinut, prea multe conturi... oamenilor li se pare prea complicat si renunta”, spune Pepper.


Oferte personalizate pentru fiecare client in parte


Kroger, cel mai mare lant de magazine cu fructe si legume din SUA, a inceput sa foloseasca senzori si camere de filmare cu infrarosu, pentru a-si imbunatati timpul petrecut de clienti la cozi si a identifica cele mai aglomerate zone din magazine, in scopul unei reconfigurari mai eficiente a rafturilor. Ulterior, compania a introdus si oferte personalizate pentru fiecare client, in functie de produsele pe care le cumpara de obicei, de frecventa cu care fac cumparaturi si de cat de fideli sunt brandului.


„Activitatea noastra se bazeaza intotdeauna pe date si pe stiinta. Avem o baza mare de date demografice, de cercetari si studii de piata, feedback de la clienti. Toate acestea ne ajuta sa ne creem propriul ADN pe piata si sa ne continuam expansiunea”, a declarat Stuart Aitken, vicepresedintele companiei.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Maria Savenko

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x