Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
de Redactia Manager la 20 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
cantar electronicaparatura supermarketuriaparatura fiscala

Pentru a tine pasul cu stilul de viata tot mai aglomerat si pe fuga al oamenilor, multe magazine si lanturi de supermarketuri s-au vazut nevoite sa imbratiseze noile tehnologii pentru a le face pe plac clientilor si a-i fideliza. Iar modul in care ne facem cumparaturile a evoluat enorm, in ultimii ani.

Un lant de supermarketuri sud-coreene a mers pana in punctul de a amenaja magazine virtuale in statiile aglomerate de metrou. Cum functioneaza acestea? Calatorii nu trebuie decat sa aleaga codurile produselor pe care le doresc, sa furnizeze o adresa, sa plateasca prin intermediul unei aplicatii de mobil cumparaturile, iar acestea le sunt livrate direct acasa.


Eficientizarea cumparaturilor prin intermediul tehnologiei nu este vizibila doar la gigantii de pe piata, ci chiar si la micile magazine de cartier. Acum, niciun butic nu mai poate functiona fara un astfel de aparat indispensabil, iar cele care vor sa injumatateasca timpul petrecut la cozi de catre clienti au instalat niste cantare electronice care le permit celor care intra in magazin sa isi cantareasca singuri fructele si legumele, astfel incat sa nu mai piarda minute bune la casa de marcat.


Iata si alte 3 modalitati in care tehnologia va schimba fata shoppingului, asa cum il stim acum:

 

Vanzatorul virtual, mereu amabil si prietenos


O farmacie din SUA a fost prima din lume care a testat introducerea unui vanzator virtual in magazinul sau de pe Wall Street, in cartierul Manhattan, din New York. Vanzatoarea era, de fapt, o holograma, in spatele careia se aflau tehnologii avansate audio si video, care ii permiteau acesteia sa interactioneze cu clientii, sa le prezinte produse si sa le recomande pe cele potrivite pentru ei.


Hologramele care se sprijina pe tehnologia inteligentei artificiale ar putea deveni o parte din viata noastra zilnica, iar primele ar putea aparea in special in magazinele care vand produse de lux. „Industria produselor de lux se bazeaza mult pe a le oferi clientilor o experienta entuziasmanta la cumparaturi. Imaginile 3D pe site-urile de retail cresc vanzarile cu 20-40% si ar trebui sa mutam acest concept si in viata reala”, este de parere Matthew Drinkwater, liderul unei agentiei London College of Fashion.


Consumatorii vor avea ultimul cuvant


Atunci cand vine vorba despre implementarea unor tehnologii noi in retail, consumatorii sunt cei care vor avea ultimul cuvant, avertizeaza Karen Pepper, sefa vanzarilor de la Amazon, Marea Britanie. Aceasta spune ca adoptarea multor tehnologii dintr-o data ii pune intr-o stare de confuzie pe cumparatori, care prefera in aceste cazuri sa recurga la ceea ce stiu. De asemenea, o problema o poate reprezenta si modalitatea de plata, in unele cazuri, mai ales pe fondul ingrijorarilor legate de securitatea platilor si a datelor personale.


„Tinerii din generatia Millenials vor magazine din care sa isi poata face cumparaturile cat mai simplu, fara sa introduca prea multe date. 35% dintre cosuri sunt abandonate in magazinele online pentru ca oamenilor li se cere sa isi creeze conturi pe site-ul respectiv Prea multe parole de retinut, prea multe conturi... oamenilor li se pare prea complicat si renunta”, spune Pepper.


Oferte personalizate pentru fiecare client in parte


Kroger, cel mai mare lant de magazine cu fructe si legume din SUA, a inceput sa foloseasca senzori si camere de filmare cu infrarosu, pentru a-si imbunatati timpul petrecut de clienti la cozi si a identifica cele mai aglomerate zone din magazine, in scopul unei reconfigurari mai eficiente a rafturilor. Ulterior, compania a introdus si oferte personalizate pentru fiecare client, in functie de produsele pe care le cumpara de obicei, de frecventa cu care fac cumparaturi si de cat de fideli sunt brandului.


„Activitatea noastra se bazeaza intotdeauna pe date si pe stiinta. Avem o baza mare de date demografice, de cercetari si studii de piata, feedback de la clienti. Toate acestea ne ajuta sa ne creem propriul ADN pe piata si sa ne continuam expansiunea”, a declarat Stuart Aitken, vicepresedintele companiei.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Maria Savenko

Ultimele NOUTATI

Firmele sunt afectate in continuare de lipsa fortei de munca. Avem zeci de mii de joburi disponibile, dar nu sunt doritori
Companii

Firmele sunt afectate in continuare de lipsa fortei de munca. Avem zeci de mii de joburi disponibile, dar nu sunt doritori

today06 Nov. 2024
Solutii Inovative pentru Pastrarea Igienei si Curateniei in spatiile de business
Companii

Solutii Inovative pentru Pastrarea Igienei si Curateniei in spatiile de business

today06 Nov. 2024
MEFI, ecosistemul de business complet pentru companiile din domeniul prestarilor de servicii din Romania
Companii

MEFI, ecosistemul de business complet pentru companiile din domeniul prestarilor de servicii din Romania

today06 Nov. 2024
Managementul veterinar si ce implica acesta
Companii

Managementul veterinar si ce implica acesta

today06 Nov. 2024
Cum afecteaza sanatatea o hidratare insuficienta si cateva solutii pentru a bea mai multa apa zilnic
Sanatate

Cum afecteaza sanatatea o hidratare insuficienta si cateva solutii pentru a bea mai multa apa zilnic

today06 Nov. 2024
Beneficiile mersului pe jos: cum 10.000 de pasi pe zi iti pot schimba viata
Sanatate

Beneficiile mersului pe jos: cum 10.000 de pasi pe zi iti pot schimba viata

today06 Nov. 2024
De unde vine Black Friday si cum a ajuns un fenomen global in zilele noastre?
Afla...

De unde vine Black Friday si cum a ajuns un fenomen global in zilele noastre?

today06 Nov. 2024
3 beneficii extrasalariale care ar trebui oferite obligatoriu angajatilor dupa 45 de ani
Companii

3 beneficii extrasalariale care ar trebui oferite obligatoriu angajatilor dupa 45 de ani

today06 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

MEFI, ecosistemul de business complet pentru companiile din domeniul prestarilor de servicii din Romania
Companii

MEFI, ecosistemul de business complet pentru companiile din domeniul prestarilor de servicii din Romania

today06 Nov. 2024
Managementul veterinar si ce implica acesta
Companii

Managementul veterinar si ce implica acesta

today06 Nov. 2024
Cum afecteaza sanatatea o hidratare insuficienta si cateva solutii pentru a bea mai multa apa zilnic
Sanatate

Cum afecteaza sanatatea o hidratare insuficienta si cateva solutii pentru a bea mai multa apa zilnic

today06 Nov. 2024
Beneficiile mersului pe jos: cum 10.000 de pasi pe zi iti pot schimba viata
Sanatate

Beneficiile mersului pe jos: cum 10.000 de pasi pe zi iti pot schimba viata

today06 Nov. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x