Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
Cum va schimba tehnologia modul in care ne facem cumparaturile
de Redactia Manager la 20 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
cantar electronicaparatura supermarketuriaparatura fiscala

Pentru a tine pasul cu stilul de viata tot mai aglomerat si pe fuga al oamenilor, multe magazine si lanturi de supermarketuri s-au vazut nevoite sa imbratiseze noile tehnologii pentru a le face pe plac clientilor si a-i fideliza. Iar modul in care ne facem cumparaturile a evoluat enorm, in ultimii ani.

Un lant de supermarketuri sud-coreene a mers pana in punctul de a amenaja magazine virtuale in statiile aglomerate de metrou. Cum functioneaza acestea? Calatorii nu trebuie decat sa aleaga codurile produselor pe care le doresc, sa furnizeze o adresa, sa plateasca prin intermediul unei aplicatii de mobil cumparaturile, iar acestea le sunt livrate direct acasa.


Eficientizarea cumparaturilor prin intermediul tehnologiei nu este vizibila doar la gigantii de pe piata, ci chiar si la micile magazine de cartier. Acum, niciun butic nu mai poate functiona fara un astfel de aparat indispensabil, iar cele care vor sa injumatateasca timpul petrecut la cozi de catre clienti au instalat niste cantare electronice care le permit celor care intra in magazin sa isi cantareasca singuri fructele si legumele, astfel incat sa nu mai piarda minute bune la casa de marcat.


Iata si alte 3 modalitati in care tehnologia va schimba fata shoppingului, asa cum il stim acum:

 

Vanzatorul virtual, mereu amabil si prietenos


O farmacie din SUA a fost prima din lume care a testat introducerea unui vanzator virtual in magazinul sau de pe Wall Street, in cartierul Manhattan, din New York. Vanzatoarea era, de fapt, o holograma, in spatele careia se aflau tehnologii avansate audio si video, care ii permiteau acesteia sa interactioneze cu clientii, sa le prezinte produse si sa le recomande pe cele potrivite pentru ei.


Hologramele care se sprijina pe tehnologia inteligentei artificiale ar putea deveni o parte din viata noastra zilnica, iar primele ar putea aparea in special in magazinele care vand produse de lux. „Industria produselor de lux se bazeaza mult pe a le oferi clientilor o experienta entuziasmanta la cumparaturi. Imaginile 3D pe site-urile de retail cresc vanzarile cu 20-40% si ar trebui sa mutam acest concept si in viata reala”, este de parere Matthew Drinkwater, liderul unei agentiei London College of Fashion.


Consumatorii vor avea ultimul cuvant


Atunci cand vine vorba despre implementarea unor tehnologii noi in retail, consumatorii sunt cei care vor avea ultimul cuvant, avertizeaza Karen Pepper, sefa vanzarilor de la Amazon, Marea Britanie. Aceasta spune ca adoptarea multor tehnologii dintr-o data ii pune intr-o stare de confuzie pe cumparatori, care prefera in aceste cazuri sa recurga la ceea ce stiu. De asemenea, o problema o poate reprezenta si modalitatea de plata, in unele cazuri, mai ales pe fondul ingrijorarilor legate de securitatea platilor si a datelor personale.


„Tinerii din generatia Millenials vor magazine din care sa isi poata face cumparaturile cat mai simplu, fara sa introduca prea multe date. 35% dintre cosuri sunt abandonate in magazinele online pentru ca oamenilor li se cere sa isi creeze conturi pe site-ul respectiv Prea multe parole de retinut, prea multe conturi... oamenilor li se pare prea complicat si renunta”, spune Pepper.


Oferte personalizate pentru fiecare client in parte


Kroger, cel mai mare lant de magazine cu fructe si legume din SUA, a inceput sa foloseasca senzori si camere de filmare cu infrarosu, pentru a-si imbunatati timpul petrecut de clienti la cozi si a identifica cele mai aglomerate zone din magazine, in scopul unei reconfigurari mai eficiente a rafturilor. Ulterior, compania a introdus si oferte personalizate pentru fiecare client, in functie de produsele pe care le cumpara de obicei, de frecventa cu care fac cumparaturi si de cat de fideli sunt brandului.


„Activitatea noastra se bazeaza intotdeauna pe date si pe stiinta. Avem o baza mare de date demografice, de cercetari si studii de piata, feedback de la clienti. Toate acestea ne ajuta sa ne creem propriul ADN pe piata si sa ne continuam expansiunea”, a declarat Stuart Aitken, vicepresedintele companiei.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Maria Savenko

Ultimele NOUTATI

Raport alarmant: majoritatea firmelor de capital privat din Romania nu mai cred in redresarea economica
Companii

Raport alarmant: majoritatea firmelor de capital privat din Romania nu mai cred in redresarea economica

today11 Mai. 2025
Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani
Economie

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani

today10 Mai. 2025
Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto
Ultimele stiri economice

Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto

today10 Mai. 2025
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x