Femeia in reclame

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Femeia in reclame Femeia in reclame
de Mihai Balescu la 30 Iul. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Exista doua tipuri principale de femei in reclame: gospodina si manechinul. Imaginea gospodinei, mama si sotie, vinde produse uzuale, de la unt pana la masini de spalat. Imaginea manechinului, adica femeia frumoasa, vinde cosmetice, haine si o gama larga de articole destinate barbatilor.

Femeia-manechin are o privire provocatoare si este imbracata senzual, punandu-si in valoare corpul. In reclamele pentru publicul masculin, ea priveste drept in fata, in cele pentru femei isi arata profilul.

Motivul pentru aceasta conceptie diferita consta in faptul ca acest personaj este folosit pentru a sugera o anume atitudine, una plina de sex appeal sau de succes, dupa caz. Cu alte cuvinte, barbatii sunt invitati sa creada ca astfel de femei vor roi in jurul lor daca vor cumpara produsul respectiv, iar femeilor li se sugereaza ca la fel de bine vor arata si ele folosind articolul promovat.

Adesea, sexualitatea feminina este sugerata intr-o forma foarte subtila. Atat consumatorul cat si producatorul reclamei stiu ca dorinta de a placea sexului opus reprezinta unul dintre cele mai bune motive pentru a cumpara un produs, chiar daca aceasta dorinta este stimulata intr-o forma mascata.


Gospodina din reclame este si ea extrem de atragatoare, dar niciodata provocatoare. Punctul ei forte consta in naturaletea cu care sterge lacrimile unui copil sau spala gulerele murdare ale camasilor sotului. In general, tipul gospodinei este un personaj care joaca un rol intr-o piesa. Spre deosebire de genul manechin, ea nu apare doar pentru a fi privita, ci desfasoara efectiv o activitate.

Exista si alte tipuri de caractere feminine, dar acestea au un rol mult mai redus: sportiva sau fata nostima se adreseaza tinerelor si adolescentelor, femeia de afaceri e intalnita in unele reviste si ziare de profil. Cand asemenea personaje apar in reclame atipice, neadecvate genului lor, ele au rolul fie de a amuza, fie de a crea o antiteza de tipul "asa da, asa nu".

In fine, diferentele nationale si culturale joaca si ele un rol important, in functie de zona in care sunt difuzate reclamele. Astfel, campania la deodorantul Impulse prezinta, in toate cazurile, un barbat care revarsa o ploaie de flori peste femeia care foloseste acest deodorant. Dar in Franta, femeia este goala, pe plaja; in Japonia intalnirea celor doi este respectabila si retinuta; in Romania, femeia conduce o masina decapotabila pe un drum de tara (reclama a fost difuzata acum cativa ani); iar in tarile arabe, campania nici macar nu a fost permisa, sub nici o forma.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x