O piata exclusivista: Piata iahturilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O piata exclusivista: Piata iahturilor O piata exclusivista: Piata iahturilor
de Manager.ro la 24 Sep. 2012
Urmareste-ne pe Google News
iahturiproducatoristatisticitendintechina

Conform statisticilor compilate de Yachting Partners International (YPI) si de revista Boat International, in 2011 au fost vandute 264 super iahturi de peste 24 de metri, cu 29% mai mult decat in 2010, in valoare de peste 2,6 miliarde de euro. Dupa numarul si valoarea comenzilor pe acest segment de varf, primele cinci santiere au fost Heesen (Olanda), Sunseeker (Marea Britanie), Benetti (Italia), Westport (SUA) si Palmer Johnson(Franta).

Global, numarul de iahturi in constructie a scazut la 728 – departe de nivelurile de peste 900 atinse in 2008 si 2009. Italia s-a situat in frunte (gratie companiilor Benetti, Ferretti si San Lorenzo) cu 317 iahturi comandate, un numar de cinci ori mai mare decat cel al Olandei, concurentul ei cel mai apropiat, in vreme ce primii constructori mondiali de iahturi prototip au fost Benetti, Lurssen (Germania), Feadship (Olanda), CRN (Italia) si Heesen.
 
In privinta constructiei de iahturi, merita mentionata si Turcia – tara care ofera azi o inalta calitate a constructiei, service dupa vanzare recunoscut si preturi foarte competitive. Ultimul Showboats Global Order Book arata ca Turcia isi mentine al treilea loc mondial intre tarile constructoare, iar lungimea medie a iahturilor comandate este in crestere, in raport cu anul anterior.
 
Cumparatori
 
In multe tari, reusita se traduce nu doar prin cumpararea unor masini luxoase, ci si prin posedarea unui iaht, semn exterior de bogatie si, uneori, sursa de capricii.
 
Cei mai multi cumparatori sunt americani, europeni, australieni si arabi. In ultimii ani, din ce in ce mai multi clienti vin si din Rusia sau din fostele republici ale Uniunii Sovietice, precum Ucraina.
 
Clasa medie chineza n-a prins inca gustul marii, dar miliardarii se pare ca da. Pentru constructorii occidentali, China a devenit o sursa de crestere. Ca si in alte domenii, ea se comporta insa ca o “piata pe dos”, in care cumparatorii incep cu produse mari, din varful de gama. Piata chineza s-a calat pe nave mari cu motor, de 70 de picioare si peste.
 
Conform unei carti albe publicate in China in 2012 (Chinese Luxury Consumer White Paper), tara detine 63.500 de persoane ale caror averi depasesc 100 de milioane de yuani (12 milioane de euro). Estimarile analistilor straini arata insa ca in China exista peste 500.000 de milionari si 600 de miliardari, iar numarul acestora este in crestere. Peste zece ani, jumatate din miliardarii lumii vor proveni din China.
 
China, viitor El Dorado nautic?
 
In acest moment, China pare sa se profileze ca noul El Dorado al iahturilor. Dar, conform Italian Trade Commission (ITC), doar 0,3 % din acesti chinezi bogati poseda o nava de lux. Adica 1.500 de proprietari, fata de 600.000 in Marea Britanie sau 19 milioane in Statele Unite. Acest numar ar putea totusi sa depaseasca 100.000 in deceniul urmator. "China este zona cu cel mai puternic potential", confirma Iain Lawrie, responsabil pentru China de Sud la Princess, producatorul de iahturi britanic apartinand grupului Louis Vuitton. "De acum in cinci ani, China va fi cu siguranta prima noastra piata." Conform lui, marimea ambarcatiunilor cerute de chinezi se situeaza intre 70 si 100 de picioare. 
 
Datele ITC mai arata ca volumul importurilor chineze de iahturi a trecut de la 91 de milioane de dolari in 2010 la 150 de milioane in 2011, si ca el va atinge 250 de milioane in 2014. Exista insa factori care limiteaza inca dezvoltarea pe aceasta piata, intre care, in primul rand, taxele, de 43% pentru navele de peste 8 metri. La acestea se adauga absenta unui lant de servicii adecvat, ca si absenta educatiei proprietarilor, care vad cumpararea unei nave ca pe aceea a unei masini de lux, fara sa-si imagineze necesitatile de intretinere pe care le implica aceasta.
 
Circa 80% din nave sunt inchiriate
 
Exista, de fapt, putine iahturi in intregime private. "Circa 80% din iahturi sunt utilizate in charter. Proprietarii cauta sa compenseze macar in parte cheltuielile navelor lor. Astfel, unele ambarcatiuni nu sunt inchiriate decat cateva zile din an, altele cateva luni. In general, intre 10 si 12 saptamani este bine", explica un broker.

Exploatarea unui iaht presupune mari costuri de intretinere, taxe de ancorare, combustibil, salariile echipajului, revizii tehnice etc. Factura atinge repede sume astronomice. Se obisnuieste sa se spuna ca bugetul anual de functionare reprezinta circa 10% din pretul de vanzare. Astfel, pentru o nava de 120 de picioare (36 de metri) cu un echipaj de cinci membri, cheltuielile sunt de 750.000 de euro.
 

Ultimele NOUTATI

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Economie

Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?

today30 Iun. 2025
Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale
Companii

Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale

today30 Iun. 2025
Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”
Social

Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”

today30 Iun. 2025
Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!
Companii

Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x