Atentie, se inchid pungile! Urmeaza statia sfantu asteapta cu peron mereu in lucru
metrou drumul tabereisantier drumul taberei magistrala cinci
Prin vara anului 2011, plimbarile locuitorilor de pe bucla din Drumul Taberei au fost tulburate. Mai intai, a fost restrictionat traficul pietonal pe o bucatica de trotuar, dupa aia, pe "parcele" intregi. Ulterior, au aparut garduri si panouri, in spatele carora s-au itit utilaje grele.
Pe urma, a fost stramutata chiar soseaua. Ce se intamplase? Trenul galben fara cai isi facea intrarea fix in drumul taberei puse acu’ haaat ani de Tudor Vladimirescu.
Si cum isi facea el intrarea? Bineinteles, ca orice lucru bun in tara asta, sub forma de... proiect... "In trei ani, aici va fi statia ta de metrou. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat" - suna foarte frumos si civilizat cuvintele insirate de constructori pe panourile care imprejmuiesc santierul.
Numai ca, asta cu in trei ani, aici va fi..." suna precum anunturile lipite de soferii de autobuz "jmecheri" pe geamul cabinei: "Astazi, nu deschid usa intre statii. Maine da!"
Dar, cum nu se precizeaza si care este exact data "de astazi", prin urmare si data de maine este una care se poate prelungi la infinit.
Cam asa este si cu magistrala de metrou care ar trebui sa lege Drumul Taberei de centrul Bucurestiului. Cati kilometri sunt? In total, vreo noua, dar, pana la prima statie de metrou deja existenta, unde s-ar putea face jonctiunea, vreo 6! Toata treaba mai costa 2,3 miliarde de lei.
Cam ca pe oriunde sapa sapa locul, in tara sare din pamant norocul. Autostrazilor le sunt puse bete-n roate de daci, Parcarii de la Universitate de vestigii ale unui cimitir. Nici santierul noii linii de metrou nu putea scapa de asa ceva.
La Razoare, celebra intersectie care toaca nervii soferilor mai marunt ca un cutit de Top Chef patrunjelul, a fost descoperita o crama veche de 100 de ani...
Dupa ce au trecut si de astea, cu surle si trambite si cu stropi de agheasma, prin vara anului trecut, cele doua freze imense amplasate la Razoare s-au apucat sa sape.
Cand sapau ele mai abitir au dat de cel mai dur impediment, mai dur decat al mai al naibii granit: lipsa banilor, desi, initial, autoritatile spuneau ca acestia sunt cu duiumul, si de la buget si din imprumuturi.
Magistrala trebuia sa fie gata in 2015. Acum, noul termen este anul 2018. Exista vreun santier public din Romania care sa se fi terminat la data stabilita sau macar aproape de ea?
Se tot vorbeste ca, pentru a crea locuri de munca, pentru a reda economiei duduiala de pana-n 2008, este nevoie de proiecte mari, gigant.
Nu era acest santier unul de acest fel? Cum sa reduci fondurile? Ca sa le aloci pentru ce?
Probabil ca, de cum se va termina iarna, din nou, primaria, desigur cu un buget diferit de cel central, de stat, va plati din bani publici, din taxele locale proaspat majorate reasfaltarea portiunilor de trotoare si carosabil fara nicio crapatura, semaforizarea si resemaforizarea de intersectii, montarea si remontarea de indicatoare rutiere pe stradute de 50 de metri...
De cum va da firul ierbii, vor da si primele milioane de fire de panselute, petunii, azalee si vor fi "sadite" banci noi, daca se poate, din cel mai scump lemn.
Sa aiba de unde sa asculte cetateanul corul excavatoarelor si al ciocanelor pneumatice, de unde sa contemple haurile cascate de ceea ce se anunta interminabilul santier al metroului, sa aiba de unde sa inghita praful, cand e canicula, si de unde sa se scoboare in zloata cand ploua...