In spatele volanului RATB

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In spatele volanului RATB In spatele volanului RATB
de Manager.ro la 02 Aug. 2015 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
scumpiri ratbeliminare gratuitai pensionarimanager ratb

Pentru nici nu se mai stie a cata oara, Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti scumpirea titlurilor de calatorie.

In anii trecuti, RATB cerea cresterea pretului pentru o calatorie de la 1,3 la 1,8 lei, pe urma, la 2 lei, nivel pe care il doreste si in prezent. Tot acum, RATB mai vrea scumpirea abonamentului lunar pe toate liniile, de la 50 de lei, la 75 de lei.
 
O cerere pe care se pare ca Regia nu a mai facut-o pana in prezent se refera la… gratuitati…
 
Astfel, RATB solicita acordarea gratuitatii numai pensionarilor a caror pensie lunara nu trece de 1.500 de lei. De asemenea, gratuitatea ar urma sa fie acordata in anumite intervale orare.

 
RATB mai propune si o suprataxa, de 10 lei, pentru nevalidarea abonamentului in autobuz/troleibuz/tramvai, iar, pentru calatoria cu mijloacele de transport fara achizitionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma sa creasca de la 50, la 100 de lei.
 
"RATB a trimis Consiliului General o instiintare referitoare la debitul pe care ANAF l-a impus institutiei, de 272 de milioane de lei, pentru TVA aferenta reducerilor si gratuitatilor.
 
Conducerea RATB s-a interesat care este procedura pentru esalonarea pe cinci ani a acestei datorii catre ANAF.
 
Daca nu fac reesalonarea, vor plati penalitati ce se acumuleaza zilnic.
 
Din cei 272 de milioane de lei, 100 de milioane de lei este datoria de baza, iar 172 sunt penalitatile", a declarat viceprimarul Bucurestiului,  Cornel Pieptea, citat de Agerpres.
 
Conducerea RATB ar fi calculat ca scumpirea titlurilor de calatorie si eliminarea unor gratuitati ar aduce venituri de 4,2 milioane de lei suplimentar fata de veniturile actuale.
 
Potrivit viceprimarului, asta inseamna ca o mare parte din cele 4,6 milioane de lei pe care RATB va trebui sa le plateasca timp de cinci ani ar fi acoperita de scumpirea propusa.
 
Probabil ca nimeni nu are pretentia, nici chiar actualii sefi ai RATB, ca Regia este bine condusa, bine administrata, bine manageriata.
 
Viteza comerciala este mica. Multe dintre autovehicule sunt vechi si insalubre (in parte si din vina calatorilor care nu pastreaza curatenia), fapt certificat si de amenda primita, recent, de RATB de la ANPC.
 
Dupa protestele personalului RATB din martie, directorul general al RATB, Vincentiu Daniel Antonescu, recunostea ca "lipsa ritmicitatii mijloacelor de transport nu este un secret si o simtim pe pielea noastra (deci si domnia sa merge cu autobuzul...), dar problema esentiala este lipsa banilor".
 
Antonescu se plangea ca bugetul de 600 de milioane de lei propus pentru subventie a fost forfecat, regia primind "numai" 536 de milioane de lei…
 
Acum, RATB vrea sa faca rost de bani taind gratuitatile pensionarilor mai… instariti… instariti, daca avem in vedere ca salariul minim brut pe economie este de 1.050 de lei.
 
Dar de ce gratuitati, de ce avantaje beneficia si beneficiaza un angajat, care plateste taxe, contributii, impozite, cand salariul minim era de 900 de lei, de 975 de lei si, de la 1 iulie, de 1.500 de lei?
 
Daca scumpirile vor fi aprobate si unele gratuitati vor fi eliminate, situatia financiara a RATB se va imbunatati pe termen lung? Conditiile de calatorie vor fi mai bune, viteza comerciala va creste?
 
Da sau mai degraba nu, dar cine credeti ca ar tine mai bine volanul RATB, cine ar putea da lectii legat de felul in care se administreaza banii de la o luna la alta? Cine are pensii mici sau este platit cu salariul minim pe economie sau un... manager RATB?

Ultimele NOUTATI

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Economie

Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?

today30 Iun. 2025
Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale
Companii

Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale

today30 Iun. 2025
Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”
Social

Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”

today30 Iun. 2025
Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!
Companii

Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x