In spatele volanului RATB

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In spatele volanului RATB In spatele volanului RATB
de Manager.ro la 02 Aug. 2015 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
scumpiri ratbeliminare gratuitai pensionarimanager ratb

Pentru nici nu se mai stie a cata oara, Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti scumpirea titlurilor de calatorie.

In anii trecuti, RATB cerea cresterea pretului pentru o calatorie de la 1,3 la 1,8 lei, pe urma, la 2 lei, nivel pe care il doreste si in prezent. Tot acum, RATB mai vrea scumpirea abonamentului lunar pe toate liniile, de la 50 de lei, la 75 de lei.
 
O cerere pe care se pare ca Regia nu a mai facut-o pana in prezent se refera la… gratuitati…
 
Astfel, RATB solicita acordarea gratuitatii numai pensionarilor a caror pensie lunara nu trece de 1.500 de lei. De asemenea, gratuitatea ar urma sa fie acordata in anumite intervale orare.

 
RATB mai propune si o suprataxa, de 10 lei, pentru nevalidarea abonamentului in autobuz/troleibuz/tramvai, iar, pentru calatoria cu mijloacele de transport fara achizitionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma sa creasca de la 50, la 100 de lei.
 
"RATB a trimis Consiliului General o instiintare referitoare la debitul pe care ANAF l-a impus institutiei, de 272 de milioane de lei, pentru TVA aferenta reducerilor si gratuitatilor.
 
Conducerea RATB s-a interesat care este procedura pentru esalonarea pe cinci ani a acestei datorii catre ANAF.
 
Daca nu fac reesalonarea, vor plati penalitati ce se acumuleaza zilnic.
 
Din cei 272 de milioane de lei, 100 de milioane de lei este datoria de baza, iar 172 sunt penalitatile", a declarat viceprimarul Bucurestiului,  Cornel Pieptea, citat de Agerpres.
 
Conducerea RATB ar fi calculat ca scumpirea titlurilor de calatorie si eliminarea unor gratuitati ar aduce venituri de 4,2 milioane de lei suplimentar fata de veniturile actuale.
 
Potrivit viceprimarului, asta inseamna ca o mare parte din cele 4,6 milioane de lei pe care RATB va trebui sa le plateasca timp de cinci ani ar fi acoperita de scumpirea propusa.
 
Probabil ca nimeni nu are pretentia, nici chiar actualii sefi ai RATB, ca Regia este bine condusa, bine administrata, bine manageriata.
 
Viteza comerciala este mica. Multe dintre autovehicule sunt vechi si insalubre (in parte si din vina calatorilor care nu pastreaza curatenia), fapt certificat si de amenda primita, recent, de RATB de la ANPC.
 
Dupa protestele personalului RATB din martie, directorul general al RATB, Vincentiu Daniel Antonescu, recunostea ca "lipsa ritmicitatii mijloacelor de transport nu este un secret si o simtim pe pielea noastra (deci si domnia sa merge cu autobuzul...), dar problema esentiala este lipsa banilor".
 
Antonescu se plangea ca bugetul de 600 de milioane de lei propus pentru subventie a fost forfecat, regia primind "numai" 536 de milioane de lei…
 
Acum, RATB vrea sa faca rost de bani taind gratuitatile pensionarilor mai… instariti… instariti, daca avem in vedere ca salariul minim brut pe economie este de 1.050 de lei.
 
Dar de ce gratuitati, de ce avantaje beneficia si beneficiaza un angajat, care plateste taxe, contributii, impozite, cand salariul minim era de 900 de lei, de 975 de lei si, de la 1 iulie, de 1.500 de lei?
 
Daca scumpirile vor fi aprobate si unele gratuitati vor fi eliminate, situatia financiara a RATB se va imbunatati pe termen lung? Conditiile de calatorie vor fi mai bune, viteza comerciala va creste?
 
Da sau mai degraba nu, dar cine credeti ca ar tine mai bine volanul RATB, cine ar putea da lectii legat de felul in care se administreaza banii de la o luna la alta? Cine are pensii mici sau este platit cu salariul minim pe economie sau un... manager RATB?

Ultimele NOUTATI

Cum sa ai grija de fatetele dentare pentru un zambet de durata
Sanatate

Cum sa ai grija de fatetele dentare pentru un zambet de durata

today14 Mar. 2025
Raport oficial INS - Salariul mediu in Romania este de 5.328 de lei!
Ultimele stiri economice

Raport oficial INS - Salariul mediu in Romania este de 5.328 de lei!

today14 Mar. 2025
Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!
Economie

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!

today14 Mar. 2025
2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!
Economie

2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!

today14 Mar. 2025
Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!
Economie

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!

today14 Mar. 2025
2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!
Economie

2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!

today14 Mar. 2025
Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x