Sfarsitul lumii la promotie
sfarsitul lumii2012gaura neagracoliziunecatastrofareducerisolduripromotiiidei de afaceri
Nici nu s-a terminat bine un sfarsit de lume ca se anunta altul. Dupa tepele ascutite si adanc infipte in minti credule de un asa-zis pastor, acum (re)vine in atentie interpretarea calendarului mayas, potrivit caruia, cica sfarsitul lumii va veni pe 21 decembrie 2012.
Acuma, se zice ca, in ziua fatidica, lumea se va sfarsi dupa ce Terra va fi inghitita de o gaura neagra, sau se va ciocni cu un corp ceresc. Este uimitor cum isi mai gasesc teoriile astea credibilitate, iar credibilitatea si, mai ales credulitatea, nasc foarte bune idei de afaceri.
Este binecunoscut faptul ca mormonii sunt cei mai pregatiti oameni pentru asa-zisul sfarsit al lumii, pentru dezastre in general. In cele mai populate zone cu mormoni, magazinele care vand hrana deshidratata si apa cu termene de valabilitate de ani de zile sunt multe si prospere.
Acum, impulsionati de tot mai desele stiri si de tot mai numerosii "profeti", si alti intreprinzatori americani - catusi de putin de condamnat - s-au gandit sa isi sporeasca vanzarile. Macar ei vand ceva, nu fraudeaza precum pastorul american care a strans de la creduli mai bine de 100 de milioane de dolari.
Ba vanzarile se fac si mai bine pe internet, de pe din ce in ce mai multe site-uri putandu-se cumpara masti de gaze, mancare deshidratata, conserve si orice ar fi necesar supravietuirii in conditii grele... apocaliptice.
Exista si un film, foarte slab, numit chiar "2012". In acesta, daca te uiti bine, sfarsitul lumii este mai mult amuzant decat infricosator. Mai ales ca ideea in sine de film american - in care totul se termina cu bine, cu sau fara Bruce Willis - despre sfarsitul lumii este o contradictie in termeni.
Asa ca, in cele din urma, in slabul film, nici macar nu este vorba despre sfarsitul lumii, ci despre un potop de care scapa "niste unii", cei mai... breji oameni ai lumii, cu ajutorul unor submarine imense.
Ce sa mai... mai bine te uiti la Tom si Jerry. Cu toate acestea, iata inca o idee de afaceri pentru televiziuni si cinematografe. Care, cu siguranta, pe masura apropierii anului 2012 si, implicit, a "sfarsitului lumii", vor face bani buni din rereredifuzarea filmului.
Cand se va constata ca, ce sa vezi, nici la anu', nu s-o termina lumea, vazand succesul de vanzari pe care-l starneste simpla rostire a sintagmei, magazinele ar putea organiza, pe langa deja traditionalele campanii de soldari/reduceri, promotia de vanzari de sfarsit de lume. O fi n-o fi sfarsitul lumii, dar, cu siguranta, va fi sfarsitul stocurilor lor.
Se spune - in mod cu totul ilogic - ca prostitutia este cea mai veche meserie. La fel, probabil ca si sfarsitul lumii este un truc vechi de cand insasi lumea.