Pandemia COVID-19 a schimbat obiceiurile de consum ale romanilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pandemia COVID-19 a schimbat obiceiurile de consum ale romanilor
Pandemia COVID-19 a schimbat obiceiurile de consum ale romanilor
de Adrian Somai la 17 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
studiuobiceiuri de consumcomportament consumresponsabilitate socialapandemie covid-19

Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra la inceputul acestei primaveri a afectat situatia economica a tarii noastre, ceea ce se resimte si in buzunarele oamenilor de rand. In aceste conditii, studiile realizate in ultimele luni ne arata cum obiceiurile de consum ale romanilor s-au modificat semnificativ din punct de vedere al produselor, serviciilor, canalelor media si experientelor sociale accesate. Totodata, se poate observa in aceasta perioada cum calitatea si pretul au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani. 

 

Comportamentul companiilor in vremuri de pandemie 

Potrivit unui studiu realizat in ultimele cinci luni de specialistii din cadrul EY Romania, in randul companiilor din tara noastra au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului actual al crizei provocate de pandemia COVID-19. Printre acestea putem enumera atentia sporita pentru angajati, implicarea crescuta in comunitate sau cresterea comunicarii comerciale. In schimb, in cazul anumitor firme a putut fi remarcat un comportament total invers, anumite afaceri preferand sa opreasca complet comunicarea comerciala in aceasta perioada. Totusi, per total, marea majoritate a companiilor din Romania si-au pus la punct strategii pentru a gestiona criza si pentru a isi continua activitatea. 

Analistii din cadrul EY Romania au remarcat in aceasta perioada ca o buna parte dintre consumatorii romani au inceput sa urmareasca din ce in ce mai atent responsabilitatea sociala a companiilor. In aceste conditii, este posibil ca strategiile de business care integreaza sustenabilitatea si responsabilitatea sociala sa se dovedeasca a fi cele castigatoare, o parte dintre consumatori urmand sa migreze catre produsele si serviciile oferite de aceste companii. 

De asemenea, se mai poate observa foarte clar in aceasta perioada cum sectorul privat s-a implicat mult mai mult in comunitati, volumul de donatii din partea companiilor crescand semnificativ in ultimele luni. Cele mai multe donatii s-au indreptat in directia sprijinirii sistemului public de sanatate. 

Cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor 

Studiul EY Romania ne arata ca nu mai putin de 85% dintre consumatorii romani sunt interesati de felul in care se comporta companiile, acestia sustinand ca acest aspect este la fel de important precum produsele si serviciile pe care acestea le ofera. Mai mult decat atat, 80% dintre consumatorii romani care au participat la aceasta analiza au sustinut ca mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbari in lume. 

In contextul pandemiei COVID-19, consumatorul roman a devenit mult mai pragmatic si mai atent la comportamentul companiilor. Astfel, studiul celor de la EY Romania ne arata ca o buna parte dintre consumatorii romani urmaresc comportamentul adoptat de companii in aceasta perioada si strategia lor de business la nivel general. In acelasi timp, studiul ne mai arata ca pretul si calitatea au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani

Potrivit concluziilor celor de la EY Romania, cele mai bine clasate companii in topul increderii consumatorilor din tara noastra in ceea ce priveste gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus sunt companiile de tehnologie, 84.5% dintre cei care au participat la studiu avand aceasta parere. Pe locul secund in acest top al increderii oferite de consumatori se claseaza companiile de retail. Nu acelasi lucru se poate spune despre companiile din domeniul farmaceutic, doar 58% dintre participantii la studiu considerand ca acestea au raspuns eficient in situatia actuala. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x