Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra la inceputul acestei primaveri a afectat situatia economica a tarii noastre, ceea ce se resimte si in buzunarele oamenilor de rand. In aceste conditii, studiile realizate in ultimele luni ne arata cum obiceiurile de consum ale romanilor s-au modificat semnificativ din punct de vedere al produselor, serviciilor, canalelor media si experientelor sociale accesate. Totodata, se poate observa in aceasta perioada cum calitatea si pretul au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani.
Potrivit unui studiu realizat in ultimele cinci luni de specialistii din cadrul EY Romania, in randul companiilor din tara noastra au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului actual al crizei provocate de pandemia COVID-19. Printre acestea putem enumera atentia sporita pentru angajati, implicarea crescuta in comunitate sau cresterea comunicarii comerciale. In schimb, in cazul anumitor firme a putut fi remarcat un comportament total invers, anumite afaceri preferand sa opreasca complet comunicarea comerciala in aceasta perioada. Totusi, per total, marea majoritate a companiilor din Romania si-au pus la punct strategii pentru a gestiona criza si pentru a isi continua activitatea.
Analistii din cadrul EY Romania au remarcat in aceasta perioada ca o buna parte dintre consumatorii romani au inceput sa urmareasca din ce in ce mai atent responsabilitatea sociala a companiilor. In aceste conditii, este posibil ca strategiile de business care integreaza sustenabilitatea si responsabilitatea sociala sa se dovedeasca a fi cele castigatoare, o parte dintre consumatori urmand sa migreze catre produsele si serviciile oferite de aceste companii.
De asemenea, se mai poate observa foarte clar in aceasta perioada cum sectorul privat s-a implicat mult mai mult in comunitati, volumul de donatii din partea companiilor crescand semnificativ in ultimele luni. Cele mai multe donatii s-au indreptat in directia sprijinirii sistemului public de sanatate.
Studiul EY Romania ne arata ca nu mai putin de 85% dintre consumatorii romani sunt interesati de felul in care se comporta companiile, acestia sustinand ca acest aspect este la fel de important precum produsele si serviciile pe care acestea le ofera. Mai mult decat atat, 80% dintre consumatorii romani care au participat la aceasta analiza au sustinut ca mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbari in lume.
In contextul pandemiei COVID-19, consumatorul roman a devenit mult mai pragmatic si mai atent la comportamentul companiilor. Astfel, studiul celor de la EY Romania ne arata ca o buna parte dintre consumatorii romani urmaresc comportamentul adoptat de companii in aceasta perioada si strategia lor de business la nivel general. In acelasi timp, studiul ne mai arata ca pretul si calitatea au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani
Potrivit concluziilor celor de la EY Romania, cele mai bine clasate companii in topul increderii consumatorilor din tara noastra in ceea ce priveste gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus sunt companiile de tehnologie, 84.5% dintre cei care au participat la studiu avand aceasta parere. Pe locul secund in acest top al increderii oferite de consumatori se claseaza companiile de retail. Nu acelasi lucru se poate spune despre companiile din domeniul farmaceutic, doar 58% dintre participantii la studiu considerand ca acestea au raspuns eficient in situatia actuala.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice