Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra la inceputul acestei primaveri a afectat situatia economica a tarii noastre, ceea ce se resimte si in buzunarele oamenilor de rand. In aceste conditii, studiile realizate in ultimele luni ne arata cum obiceiurile de consum ale romanilor s-au modificat semnificativ din punct de vedere al produselor, serviciilor, canalelor media si experientelor sociale accesate. Totodata, se poate observa in aceasta perioada cum calitatea si pretul au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani.
Potrivit unui studiu realizat in ultimele cinci luni de specialistii din cadrul EY Romania, in randul companiilor din tara noastra au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului actual al crizei provocate de pandemia COVID-19. Printre acestea putem enumera atentia sporita pentru angajati, implicarea crescuta in comunitate sau cresterea comunicarii comerciale. In schimb, in cazul anumitor firme a putut fi remarcat un comportament total invers, anumite afaceri preferand sa opreasca complet comunicarea comerciala in aceasta perioada. Totusi, per total, marea majoritate a companiilor din Romania si-au pus la punct strategii pentru a gestiona criza si pentru a isi continua activitatea.
Analistii din cadrul EY Romania au remarcat in aceasta perioada ca o buna parte dintre consumatorii romani au inceput sa urmareasca din ce in ce mai atent responsabilitatea sociala a companiilor. In aceste conditii, este posibil ca strategiile de business care integreaza sustenabilitatea si responsabilitatea sociala sa se dovedeasca a fi cele castigatoare, o parte dintre consumatori urmand sa migreze catre produsele si serviciile oferite de aceste companii.
De asemenea, se mai poate observa foarte clar in aceasta perioada cum sectorul privat s-a implicat mult mai mult in comunitati, volumul de donatii din partea companiilor crescand semnificativ in ultimele luni. Cele mai multe donatii s-au indreptat in directia sprijinirii sistemului public de sanatate.
Studiul EY Romania ne arata ca nu mai putin de 85% dintre consumatorii romani sunt interesati de felul in care se comporta companiile, acestia sustinand ca acest aspect este la fel de important precum produsele si serviciile pe care acestea le ofera. Mai mult decat atat, 80% dintre consumatorii romani care au participat la aceasta analiza au sustinut ca mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbari in lume.
In contextul pandemiei COVID-19, consumatorul roman a devenit mult mai pragmatic si mai atent la comportamentul companiilor. Astfel, studiul celor de la EY Romania ne arata ca o buna parte dintre consumatorii romani urmaresc comportamentul adoptat de companii in aceasta perioada si strategia lor de business la nivel general. In acelasi timp, studiul ne mai arata ca pretul si calitatea au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani
Potrivit concluziilor celor de la EY Romania, cele mai bine clasate companii in topul increderii consumatorilor din tara noastra in ceea ce priveste gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus sunt companiile de tehnologie, 84.5% dintre cei care au participat la studiu avand aceasta parere. Pe locul secund in acest top al increderii oferite de consumatori se claseaza companiile de retail. Nu acelasi lucru se poate spune despre companiile din domeniul farmaceutic, doar 58% dintre participantii la studiu considerand ca acestea au raspuns eficient in situatia actuala.
Ultimele NOUTATI
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici