Comisia Europeana a anuntat la mijlocul saptamanii trecute un nou plan de masuri pentru atingerea obiectivelor climatice ale Uniunii Europene, noua strategie dovedindu-se a fi extrem de ambitioasa. In acelasi timp, Uniunea Europeana a adus in discutie si distribuirea tintelor nationale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera. Prin aplicarea unor asemenea masuri, Bruxelles-ul isi doreste ca Europa sa obtina neutralitatea climatica pana in anul 2050. Totodata, obiectivul pe care CE doreste sa si-l asume este acela de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cu 55% in comparatie cu anul 1990.
Printre masurile propuse de specialistii Comisiei Europene se numara cresterea costurilor pentru emisiile de dioxid de carbon generate de incalzire, transporturi si industrie, taxarea combustibililor destinati transporturilor aeriene si navale, interzicerea din anul 2035 a vanzarii automobilelor echipate cu motorizari diesel si pe benzina, utilizarea sporita a surselor regenerabile de energie, reducerea consumului de energie, alinierea politicilor fiscale la obiectivele asumate prin Pactul Verde european sau realizarea unor campanii ambitioase de impadurire. Potrivit acestui plan, Comisia isi doreste ca 40% din energia Uniunii Europene sa fie produsa din surse regenerabile pana in anul 2030.
Masurile anuntate acum de specialistii Comisiei Europene se dovedesc a fi mult mai dure decat precedentele masuri de acest gen. Bineinteles, toate statele membre ale blocului comunitar european trebuie sa isi aduca contributia la indeplinierea acestor obiective in cazul in care planul va fi aprobat.
Comisia Europeana a avertizat cu aceasta ocazie ca planul recent prezentat va aduce cu sine o tranzitie profunda in toate statele membre ale blocului comunitar, cu schimbari structurale semnificative care vor fi puse in practica intr-un timp foarte scurt. In aceste conditii, specialistii CE vorbesc despre nevoia unei “transformari a economiei si a societatii europene” pentru atingerea obiectivelor in materie de clima.
Pentru a fi pus in practica, planul propus recent de Comisia Europeana trebuie sa fie aprobat de toate statele membre ale blocului comunitar si de Parlamentul European. Multe tari au anuntat insa deja ca se vor opune masurilor propuse de CE, Ungaria fiind in prezent unul dintre cei mai mari contestatari ai acestui plan. Noul plan a generat dispute importante chiar si in interiorul Comisiei Europene, multi comisari europeni fiind de parere ca aceste masuri sunt mult prea dure si imposibil de pus in practica intr-un timp atat de scurt.
Propunerile referitoare la modificarile din industria auto, aviatica si navala sunt contestate de asemenea de unele dintre cele mai importante state ale Uniunii Europeni, printre tarile contestatare regasindu-se Germania, Franta, Spania si Italia. Cele patru tari nu sustin nici masurile propuse in sectorul alimentar sau in agricultura. Pascal Canfinn, presedinte al Comisiei pentru Mediu din Parlamentul European, a sustinut recent pentru o revista germana ca noul plan nu reprezinta nimic altceva decat “o propunere toxica”.
Ultimele NOUTATI
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]