Companiile performante reusesc sa creasca pe timp de criza

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Companiile performante reusesc sa creasca pe timp de criza Companiile performante reusesc sa creasca pe timp de criza
de Manager.ro la 28 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
companiiperformantacrestereernst & youngcerereproduse

Exista oportunitati de crestere pentru companii chiar si in aceasta perioada economica dificila - se arata in noul raport Ernst & Young, Growing Beyond: How high performers are accelerating ahead. Studiul analizeaza modul in care companiile exploateaza aceste oportunitati cat mai eficient - prin extinderea pe noi piete, identificarea de noi cai de inovare si de noi abordari de valorificare a talentelor.

In conditiile in care nicio afacere nu este imuna la starea generala de sanatate a economiei sau a pietei, unele companii au continuat sa prospere in pofida contextului dificil din ultimii ani. Mai mult, diferenta dintre companiile performante si cele mai putin performante devine din ce in ce mai pronuntata.

Ce fac diferit companiile performante?

Studiul Ernst & Young identifica patru factori generatori de succes in competitia din economia globala de astazi: apropierea de client, agilitatea operationala, competitivitatea costurilor si increderea stakeholderilor.

Studiul evidentiaza modul in care companiile performante utilizeaza acesti vectori pentru a-si surclasa competitia:

Apropierea de client – companiile performante abordeaza mult mai atent ce vrea piata si se concentreaza pe caracteristicile ei:

Cauta sa inteleaga cat mai clar cerintele si asteptarile clientilor si aloca bugete mai mari de marketing in acest scop.

Se concentreaza pe identificarea de noi piete pentru produsele si serviciile existente. Companiile performante au de trei ori mai multe sanse de a genera vanzari pe pietele noi, in comparatie cu companiile slab performante.

Planifica cu mai multa atentie intrarea pe pietele noi. Identifica o cerere clara pentru un produs sau serviciu existent, evalueaza si fac previziuni de crestere pe piata respectiva.

Dau prioritate inovatiei. Peste 10% din vanzarile companiilor performante sunt generate din produse sau servicii dezvoltate in ultimii trei ani - aproape dublu fata de companiile cu performante mai slabe. Aceste rezultate se datoreaza concentrarii pe imbunatatirea noilor produse pentru clientii existenti si adaptarii produselor la noile piete.

Increderea stakeholderilor – companiile performante se implica mai mult in relatia cu stakeholderii si isi folosesc eficient talentele interne:

Companiile performante prezinta mai detaliat valoarea de business creata catre stakeholderii lor. Raportarile au sporit simtitor ca frecventa si complexitate.

Inteleg ca succesul pe termen lung poate fi doar global si pun valoare pe abilitatea de a conduce eficient intr-un mediu de afaceri global. Ofera talentelor lor interne posibilitatea de a opera la nivel international si vad in accesul la talente o ratiune de a intra in pietele emergente.

Companiile performante se concentreaza mai mult pe individ. Ele cresc corelarea intre salarizare si performante si le asigura angajatilor o dezvoltare de cariera personalizata.

Companiile performante isi valorifica superior talentele in piata descentralizand cat mai mult procesul de luare a deciziilor si rafinand rolurile si responsabilitatile din fisa postului pentru a le face mai flexibile.

Competitivitatea costurilor – companiile performante fac diferenta intre activitatile care genereaza costuri si cele care aduc valoare companiei:

Companiile performante acorda mai multa atentie segmentarii clientilor si analizelor de piata. De asemenea, recunosc faptul ca intelegerea nevoilor si asteptarilor clientilor este cruciala in definirea strategiilor de stabilire a preturilor.

Pentru ca isi inteleg clientii, companiile performante isi pot permite cresteri de preturi.

Companiile performante stiu care este diferenta dintre eliminarea pierderilor si simpla reducere a costurilor. Astfel, pot identifica la nivelul intregii organizatii ce anume genereaza costuri in furnizarea de servicii sau produse.

Companiile performante se concentreaza mai mult pe eficientizare decat pe reducerea de personal. Doar un sfert dintre companiile performante au facut reduceri de personal, comparativ cu 43% dintre companiile slab performante.

Agilitate operationala – companiile performante raspund inteligent la schimbare, dar, mult mai important, raspund rapid:

Companiile performante inteleg ca riscurile de a fi primul pe piata incep sa fie mai mari decat oportunitatile, insa stiu ca viteza de raspuns este intotdeauna critica.

Companiile performante continua sa accelereze, in timp ce companiile slab performante incep sa fie limitate de capacitatea lor organizationala de raspuns.

Companiile performante inteleg ca, in afaceri, consecventa presupune un un cost de piata care-i depaseste valoarea de management. Acest lucru le poate reduce capacitatea de raspuns intr-o lume din ce in ce mai variata si volatila.

Se adapteaza flexibil la conditiile de piata in schimbare rapida, prin utilizarea tehnologiei, prin delegarea puterii de decizie si imbunatatirea competentelor capitalului lor uman.

83% dintre cei peste 1.500 de respondenti din cadrul studiului considera ca piata va deveni mult mai competitiva in urmatorii doi ani. Acest procent creste la 91% in cazul companiilor performante, care isi definesc succesul bazandu-se intr-o mai mare masura pe intelegerea aprofundata a tendintelor din piata si a cerintelor clientilor.

Trei factori care ar putea genera cresterea competitivitatii companiilor performante in urmatorii doi ani:

Apropierea de clienti este considerata un aspect major de diferentiere in 9 din cele 12 sectoare de business analizate. In acest sens, in 4 dintre sectoare, se are in vedere aprofundarea relatiei directe cu clientii. In 7 sectoare se vizeaza valorizarea inovatie iar in 8 sectoare expansiunea in piata.

Competitivitatea costurilor - este considerata, alaturi de branding, a doua arie majora de diferentiere in 5 din sectoarele analizate. Optimizarea costurilor este considerata importanta in toate sectoarele, dar este mult mai importanta pentru companiile performante.

Increderea stakeholderilor este vazuta ca fiind mai putin importanta in majoritatea sectoarelor, dar este o zona in care diferenta dintre companiile performante si cele slab performante devine palpabila - in special in privinta talentelor.

Studiul Growing Beyond: How high performers are accelerating ahead a fost realizat de Economist Intelligence Unit pentru Ernst & Young, in perioada 13 august-14 septembrie 2012, pe baza unui sondaj efectuat  pe un esantion format din peste 1.500 de directori executivi, directori din consiliile de administratie si manageri seniori provenind din companii foarte mari de la nivel global.

Datele evidentiate de studiu compara performanta realizata de companii activand in 12 sectoare (automotive, banci si piete de capital, produse de larg consum, asigurari, biotehnolgie, mass-media si divertisment, minerit si metalurgie, petrol si gaze, capital privat, energie si utilitati, imobiliare, tehnologie), pe baza EBITDA si a cresterii veniturilor din ultimii doi ani.

Ultimele NOUTATI

Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
Financiar-Bancar

Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro

today27 Apr. 2024
6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x