Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Impozitele statului roman: aproape 50% din venitul brut. Ai drepturi de autor, primesti cu 60% mai mult!


Impozitele statului roman: aproape 50% din venitul brut. Ai drepturi de autor, primesti cu 60% mai mult!
de la 09 Sep. 2014
Impozitele statului roman: aproape 50% din venitul brut. Ai drepturi de autor, primesti cu 60% mai mult!
Tags: impozitdrepturi autorconventie civilaimpozit chirii

Ai negociat un salariu de 2.000 de lei cu angajatorul tau? Gandeste-le bine inainte de a alege modalitatea de remunerare. Daca faci un Contract de Munca, ramai cu 1.000 de lei. Daca alegi Drepturi de Autor, insa, ca varianta, primesti cu 50% mai multi bani. Net.

 
 
Ce impozite iti ia statul daca ai un salariu de 2.000 de lei, in urma unui Contract de Munca? Dar daca primesti aceeasi bani pe drepturi de autor? Sau daca castigi 2.000 de lei platiti in urma unei conventii civile? Care dintre aceste forme este mai avantajoasa pentru tine?
 
Puteti vedea mai jos o analiza care ne spune exact cati "bani in mana", venit net, raman angajatului in urma unor diverse forme de remuneratie. Inclusiv a veniturilor obtinute din chirii.
 
Iata tratamentul fiscal al acestor venituri

Impozit Drepturi Autor

Este clar din analiza prezentata mai sus ca cel mai avantajos pentru angajat este sa primeasca aceste venituri sub forma unor drepturi de autor. Si conventia civila poate reprezenta o varianta cat se poate de buna. 
 
Poate tocmai de aceea, existau, in 2012, 348.159 de persoane fizice autorizate inregistrate in evidentele statului, in timp ce aveam 230.747 de persoane cu profesii liberale. Nu mai putin de 347.696 de persoane inregistrau venituri din contracte de chirii, iar 133.715 de oameni aveau venituri din drepturi de autor.  
 
Vi se pare echitabila aceasta diferenta de venituri nete? Raspundeti cu un comentariu in acest articol daca v-ati gandit sa va mutati veniturile pe drepturi de autor sau daca ati facut-o deja. Si daca nu, de ce?
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

4 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Cring ANI 2014-09-15 09:37:37
Buna ziua,
Am si eu o intrebare: cei care au un venit brut sub 2000 ron li se opreste tot 50%?. Nu mi se pare corect. Bataie de joc, iti vine sa pleci cu totul din tara asta, nu se mai poate trai. Cei care muncesc cinstit traiesc rau si cei cei care fura traiesc bine. Ar trebui sa plece din tara toti care sunt cinstiti si sa ramana ceilalti sa se fure intre ei.
Ionescu Georgeta 2014-09-11 14:06:37
Nu este echitabil deloc. Am avut un soc atunci cand mi-am dat seama ca muncesc degeaba de 34 de ani si ca voi avea o pensie de mizerie peste inca 10 ani cat ar mai trebui sa lucrez pana la limita de varsta. Ma gandesc serios sa cauit alta forma de remunerare. Statul imi ia prea multi bani si mie si angajatorului si in schimb voi primi aproape cat salariul minim pe economie. E nedrept de-a binelea. Mai bine nu platesti nimic, strangi la banca si statul iti da cei 350 de lei ajutor, si castigi mai mult la pensie decat muncind cinstit cu contract de munca si veniturile tate declarate correct.
Daniel Plesoiu 2014-09-11 12:16:56
Socoteala e buna dar se omite un lucru esential. Fiscul are dreptul sa reconsidere din oficiu un venit din alte surse decat salariul, ca fiind un venit salarial, daca exista o relatie de dependenta si subordonare intre prestator/titular al dreptului de autor si client/beneficiar. Riscul este cu atat mai mare, cu cat perioada dinanintea controlului fiscal este mai lunga, pentru ca Fiscul calculeaza retroactiv toate contributiile sociale la care adauga penalitati si majorari de intarziere, atat pentru angajator, cat si pentru angajat. Deci, acest sistem este legal doar daca cel care incaseaza ca PFA sau II are si un contract de munca din care se achita contributiile sociale si, foarte important, mai incaseaza ca PFA de la inca cel putin un client. Evident, activitatea PFA trebuie sa se desfasoare in mod independent de angajatorul principal sediu, mijloace de lucru, etc.. A se vedea criteriile de la art.7, al.1, pct.2.1. din Codul fiscal.
Cornel 2014-09-11 07:07:33
Nu mi se pare echitabila aceasta variatie de venituri nete, pot spune ca seamana cu o "evaziune fiscala" legalizata. Diferentele in minus pe care le platesc persoanele care incaseaza veniturile sub forma drepturilor de autor de exemplu vor produce cea mai mare "gaura" la nivel de individ in bugetul statului. In schimb cand merge de acasa la serviciu utilizeaza aceiasi infrastructura pe care o utilizeaza si vecinul sau care isi incaseaza veniturile pe contract de munca si care a contribuit cu mai multi bani la realizarea si intrtinerea acelei infrastructuri. La fel se intampla si in domeniul sanitar. Ideea este ca pentru aceleasi servicii pe care le face statul pentru cetatean, "cotizatia" salariatilor este diferita, functie de modul cum isi incaseaza veniturile. Asta mi se pare inechitabil. Ca sa fiu mai bine inteles pot asocia ceea ce vreau sa spun cu cumpararea unui bilet la un spectacol: pentru acelasi loc in sala, persoanele x,y,z,t vorplati preturi mai mari sau mai mici , in functie de modul cum isi incaseaza veniturile.
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016