Keith Woolcock: Traim intr-o economie bazata pe culte
keith woolcockcompaniiimagineapplegooglecercetaredezvoltare
Companiile tehnologice modeste nu au reusit sa dobandeasca o imagine simbolica, pe o piata suprasaturata si din cauza succesului Google, Facebook si Apple. Gigantii din industria IT ne-au determinat sa traim intr-o economia bazata pe culte, spune Keith Woolcock, partener al companiei 5th Column Ideas.
"Apple are una din cele mai inteligente echipe de cercetare si dezoltare; investeste 2% din veniturile sale in R&D si detine cel mai interesant portofoliu de produse; astfel, avem de a face inevitabil cu o situatie specifica poemelor lui Voltaire, care spunea ca "Dumnezeu este de partea celor mai ascutite lancii, nu de partea celor mai numeroase armate". Cand infiintezi o anumita companie, stii inca de la inceput ca vei rivaliza cu unul sau mai multe culte", spune Woolcock.
"Traim intr-o economie bazata pe culte. Google e un cult, Facebook e un cult, Apple e un cult, brandurile care iti sar in ochi, in ciuda diversitatii de pe piata", precizeaza analistul.
Daca tinem cont de faptul ca noul CEO al Sony, Kazua Hirai, a dublat estimarile privind pierderile anuale ale gigantului japonez la 6,4 miliarde dolari, Woolcock apreciaza ca situatia s-ar putea deteriora si mai mult pentru Sony, daca Apple intra pe piata de televizoare.
Acesta spune ca Apple nu a devenit "nepopular", in ciuda gamei reduse de produse, care evolueaza la o viteza mica, dar sigura.