Lectii de la cei mai cunoscuti antreprenori din Silicon Valley
lectiiantreprenorisilicon valleymark zuckerbergfacebookcadillac
Mark Zuckerberg, Ben Silbermann, Ben Horowitz si altii s-au adunat in campusul de la Stanford pentru a impartasi cu ceilalti lectiile deprinse de-a lungul vietii lor antreprenoriale. Daca Zuckerberg nu ar fi construit Facebook, ar fi devenit tehnician la Microsoft.
Cel putin asta le-a spus celor adunati la Startup School, conferinta anuala de o zi gazduita de Y Combinator la Universitatea Stanford. Zuckerberg a fost unul dintre cei 12 antreprenori de prestigiu prezenti la eveniment.
Potrivit antreprenorilor, "ideile stupide sunt de cele mai multe ori cele mai bune idei". Din randul start-up-urilor lansate in fiecare an, spune unul dintre fondatorii Andreesen Horowitz, Ben Horowitz, doar 15 genereaza venituri anuale de peste 100 milioane de dolari. Pentru acele companii multimilionare, succesul a inceput cu o idee revolutionara.
"Prin definitie, o idee revolutionara pare o idee stupida", a spus Horowitz. "Daca oricine ar spune ca acea idee este revolutionara, nu ar mai fi revolutionara".
Cum iti dai seama daca ideea ta este sau nu inovatoare? "Ideile revolutionare provin de la indivizii care "halucineaza"", a adaugat Horowitz. Utilizatorii vor ghida evolutia produselor si serviciilor tale.
Facebook este cea mai mare retea sociala din lume, dar functia de incarcare a fotografiilor a survenit in urma comportamentului utilizatorilor. Zuckerberg a explicat ca sistemul a fost implementat dupa ce compania a observat ca utilizatorii isi schimba des poza de profil. "Chiar tinem cont de ceea ce doresc utilizatorii, atat calitativ, cat si cantitativ", a declarat Zuckerberg.
Flexibilitatea este subestimata. Mark i-a sfatuit pe antreprenori sa se asigure ca au capacitatea de a directiona compania pe un fagas bun. Cele mai buni sfaturi sunt cele de moda veche, combinate cu modernitatea.
Cofondatorul Pinterest, Ben Silbermann, a declarat ca ascensiunea site-ului nu a fost influentata de tehnica revolutionara, ci de rata de penetrare. La trei luni de la lansarea Pinterest, pe site erau deja 3.000 de utilizatori. Oferiti-le utilizatorilor un motiv sa devina fani ai brandului dumneavoastra.
Saptamana trecuta, compania din domeniul serviciilor auto Uber a fost nevoita sa inchida aplicatia mobila de taximetrie pentru New York, dar CEO-ul Travis Kalanick spune ca nu a pierdut nimic. "Crestem cu 29% de la o luna la alta", a declarat Kalanick. Compania a devenit populara datorita campaniilor sale originale.
De exemplu, Kalanick a povestit ca de Ziua Indragostitilor, Uber a oferit cate un trandafir fiecarei femei care a utilizat aplicatia mobila. De Ziua Presedintelui, utilizatorii Uber din Washington DC au avut sansa sa calatoreasca intr-o coloana "oficiala" formata din doua SUV-uri Cadillac Escalade si o limuzina Lincoln TownCar.