Cate autostrazi noi vom avea in 2022: politicienii ne fac promisiuni frumoase

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cate autostrazi noi vom avea in 2022: politicienii ne fac promisiuni frumoase
Cate autostrazi noi vom avea in 2022: politicienii ne fac promisiuni frumoase
de Vlad Strunescu la 04 Ian. 2022
Urmareste-ne pe Google News
autostrazi romaniacontre grindeanu drulaautostrada transilvania

Sorin Grindeanu este probabil unul dintre putinii prim-ministri din istoria universala impotriva caruia propriul partid a organizat motiune de cenzura, iar baricadarea sa in sediul Guvernului Romaniei este antologica. Cu toate acestea, ulterior, a primit o sinecura, pe cea de sef al ANCOM, cu salariu mare si munca multa, desigur.


De la ANCOM, Grindeanu a progresat, cumuland, in actuala guvernare hibrid PSD-PNL, functiile (si salariile) de viceprim-ministru si de ministru al transporturilor si infrastructurii rutiere.

Citeste si: Se vede ca romanii nu mai au bani: masina noua e un lux tot mai mare. E bataie pe cele la mana a doua

 
Cu toate acestea, din CV-ul domniei sale nu ar reiesi vreo competenta in domeniu, dar - nu-i asa? - rareori in viata politica romaneasca, asta este un impediment pentru accesul la vreo functie in Guvernul Romaniei.
 
Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a atras atentia, pe Facebook, asupra gafelor pe care Grindeanu le-a facut, in cadrul unui interviu difuzat de Digi24.
 
Tot pe Facebook, Grindeanu a scris ca un lot de autostrada si doua de drum expres cu o lungime totala de 80 de kilometri au termene contractuale de finalizare anul acesta.
 
Grindeanu a raspuns, astfel, eternei (si deja inutilei) intrebari legate de cati kilometri de autostrada se vor termina intr-un an, respetiv acesta.
 
Ministrul a inclus pe lista anului 2022 doua loturi de autostrada cu termene contractuale de deschidere, dar cu sanse foarte mici de realizare: lotul Trameco (Selina) pe A3 Transilvania si DX 12 Craiova-Pitesti. 
 
Este vorba despre Autostrada Chiribis-Biharia, cu un contract in prag de reziliere si primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitesti, lotul Tirrena Scavi, cu 42% stadiu fizic de executie.
 
"Domnul Drula se face ca nu intelege nici ce aude. Dovada: reactia sa la cei peste 80 de kilometri de drum de mare viteza care au termen contractual de finalizare anul acesta: adica 2022.
 
Si fara sa ma antepronunt, am spus simplu, peste 80 de km:
 
1. Sectorul de autostrada Chiribis-Biharia, in lungime de 28,55 km
 
2. Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti, cuprins intre Craiova si Robanesti, de 17,7 km
 
3. Tronsonul 2 al Drumului de mare viteza al Drumului Expres Craiova-Pitesti, cuprins intre Robanesti si Valea Mare, de 39,85 km", a scris Grindeanu.


Contre multe, kilometri putini

Dupa interviul de la Digi24, fostul ministru Drula a taxat pe Facebook gafele lui Grindeanu privind Autostrada Ploiesti-Brasov si afirmatia privind kilometrii de autostrada in lucru. 
 
"Mi-am zis ca sunt emotiile inceputului, dar se cam aduna gafele ministrului Grindeanu. Sa nu stii ca ai in lucru 300 km de autostrada si drum expres si sa spui ca sunt in lucru undeva la peste 80 de kilometri", e deja cam mult, a scris Drula.
 
El a atasat si lista completa a proiectelor "ca sa fie mai usor de retinut". 
 
Totodata, Grindeanu il acuza pe Drula ca ar fi semnat un contract vag pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al Autostrazii Ploiesti-Brasov dupa ce, in timpul interviului, a spus eronat ca licitatia a fost lansata in mandatul lui Drula, desi licitatia este din mandatul lui Bode.

Citeste si: Modelul electric produs de cea mai populara marca de masini din Romania a devenit The Best Buy Car of 2022

Indiferent de contrele dintre politicieni, cert este ca Romania nu va avea prea curand un numar de kilometri de autostrada potrivit cu secolul in care suntem, iar Autostrada Transilvania pe al carei santier promitea, acum cativa ani, un alt ministru al Transporturilor ca-si va puna cortul pentru a supraveghea lucrarile, care ar fi trebuit sa inceapa in curand, ramana un vis frumos.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x