Chiar daca putem spune cu totii ca scandalul Dieselgate este de domeniul trecutului la acest moment, urmarile pe care acesta le-a provocat in industria auto pot fi observate extrem de usor. Interesul clientilor pentru masinile echipate cu motorizari diesel a scazut dramatic, desi in urma cu mai putin de zece ani era la un nivel extrem de ridicat. De asemenea, administratiile publice ale marilor metropole ale lumii si nu numai fac eforturi uriase pentru a renunta complet la masinile diesel, pe care le considera vinovate pentru poluarea excesiva cu care se confrunta la ora actuala o mare parte a lumii.
Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat in urma cu cateva zile un nou raport care analizeaza cererea pentru masini in functie de motoarele utilizate de acestea in al doilea trimestru al acestui an. Conform acestui raport, cota de piata a masinilor diesel in perioada aprilie - iunie 2019 este de doar 31.3%, in scadere de la 36.3%, cota de piata inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent. Mai exact, daca atunci au fost vandute aproximativ 1.540.000 de masini echipate cu propulsoare pe motorina, in al doilea trimestru din acest an au fost comercializate numai 1.286.000 de astfel de masini.
Ce este cel mai curios este ca Germania este singura tara din Uniunea Europeana care nu respecta acest trend, cererea pentru masini diesel inregistrand o crestere in al doilea trimestru al acestui an. Mai exact, vorbim despre o crestere cu aproximativ 3.5%, aproape 318.000 de unitati echipate cu propulsoare pe motorina fiind vandute in perioada aprilie - iunie 2019. Totusi, trebuie sa remarcam si faptul ca Germania este una dintre pietele pe care s-au inregistrat cifre in crestere in cazul segmentului masinilor electrice!
In acelasi timp, cota de piata a masinilor cu motorizare pe benzina a crescut pana la 59.5%, de la 56.7% in perioada aprilie - iunie 2018. Cea mai mare crestere a inmatricularilor de masini cu motoare pe benzina a fost inregistrata in Lituania, de 60%. Pe locul secund in acest top s-a regasit Romania, in tara noastra existand o cerere cu 30% mai mare pentru masinile echipate cu motorizari pe benzina in al doilea trimestru din acest an.
De asemenea, nu putem sa nu mentionam faptul ca piata masinilor echipate cu sisteme de propulsie alternativa a crescut puternic in acest an, pana la o cota de piata de 9.2%. In aceasta categorie includem atat masinile electrice, cat si masinile plug-in hybrid si masinile hibride. Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa evidentiaza faptul ca inmatricularile de masini electrice aproape s-au dublat pe plan european in al doilea trimestru al acestui an, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.
Ultimele NOUTATI
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Pensie militara de serviciu anticipata partiala - pensionarul are drept de munca in domeniul privat?
Cresterea numarului de posturi de conducere in institutiile publice - CONDITII
Declaratia privind situatia de trezorerie: intocmire, depunere si model oficializat de MF
CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata
Stagiul militar si vechimea in munca. Poate fi luat in calcul la stabilirea zilelor de concediu?
Vanzarea tigarilor electronice catre minori, interzisa prin lege
Te-ar putea interesa si