China construieste printre cele mai ieftine masini din lume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
China construieste printre cele mai ieftine masini din lume China construieste printre cele mai ieftine masini din lume
de Mihai Balescu la 25 Aug. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Acest lucru e posibil nu doar fiindca salariile sunt mici, ci si fiindca atitudinea fata de produs este cu totul diferita: se fac economii la sange si se evita cat mai mult procesele tehnologice costisitoare, astfel ca o masina ajunge sa fie dezvoltata de doua ori mai repede ca in Occident, se arata intr-o analiza Reuters.

Pentru chinezi, "economie" este cuvantul de baza la toate capitolele: designul este simplificat la maxim, se folosesc cele mai ieftine materiale, se elimina toate briz-briz-urile care ar creste pretul si, in plus, se renunta si la mare parte din testele de impact, foarte costisitoare (pentru fiecare model se fac doar 20-25 de teste de impact, fata de 125-150 cate fac constructorii consacrati).

Iar consecinta este, cum spuneam, aceea ca un producator chinez poate dezvolta un autoturism in doi ani si jumatate, in timp ce in cazul unui producator occidental acest proces dureaza patru-cinci ani, de la luarea deciziei construirii unui nou model si pana la lansarea acestuia. Desigur, asta inseamna obligatoriu o calitate mai slaba, dar totodata si o eficientizare, fiindca astfel se elimina, sau macar se scurteaza, etape care la constructorii mari dureaza prea mult.

“E un avertisment pe care il primim de la producatorii chinezi”, spune Shiro Nakamura, unul dintre executivii de la Nissan. “Ani de zile, inginerii nostri ne-au spus ca au redus la maximum toate costurile, in toate etapele, de la design pana la tehnologiile folosite in productie. Si acum vin chinezii si ne arata ca inca mai sunt posibile reduceri, cu 30-40%. Poate ca ei sacrifica standardele de calitate, dar pe de alta parte ne determina sa ne gandim ca uneori exageram si insistam prea mult cu super-calitatea, acolo unde nu e neaparat cazul.”


De fapt, cei cca 100 de producatori auto chinezi existenti la ora actuala au fost oarecum fortati sa nu puna accent prea mare pe calitate. Stiau de la bun inceput ca nu au cum sa concureze cu masinile venite din afara, pentru ca le lipseau atat know-how-ul cat si experienta, asa ca au mers pe argumentul pretului mai redus - in detrimentul calitatii, desigur - optand pentru productia unor modele ieftine, pentru clientii locali care nu isi permit modele din import.

Metoda folosita de acesti producatori, inca de la inceputul anilor 2000, a fost simpla – copiatul masinilor straine sau reverse engineering, un eufemism pentru procesul care presupune demontarea unui model strain si copierea lui, piesa cu piesa, deseori prin “aproximari”.

Masinile rezultate prin reverse engineering nu reusesc, evident, sa fie copii fidele si, la fel de evident, nu reusesc nici sa surprinda spiritul modelului original. Dar metoda aceasta s-a imbunatatit constant in timp, astfel ca acum exista marci chinezesti la standardul de “good enough”, destinate atat clasei de mijloc emergente din China, formate din persoane cu un venit mediu anual de 8.000-10.000 $, cat si pietelor din tari mai putin pretentioase, ca Indonezia, Rusia, Ucraina.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x