Provocarea cea mai mare pe care o are in fata Dacia la acest moment este legata, fara doar si poate, de directia electrica spre care se indreapta multi alti producatori auto mai mici sau mai mari de pe piata auto internationala. Viitorul electric al lumii auto nu mai poate fi pus sub semnul intrebarii la aceasta ora, drept pentru care constructorii auto trebuie sa isi schimbe strategia din mers si sa se concentreze si spre aceasta directie. Spre exemplu, Volkswagen, unul dintre cele mai importante nume la nivel global din lumea auto, investeste sume uriase la ora actuala in viitorul electric al marcii.
Christophe Dridi, seful Dacia, a vorbit recent deschis pe aceasta tema, fiind pentru prima data cand un oficial al producatorului auto de la Mioveni face referiri clare la viitorul electric al constructorului roman. In plus, este pentru prima data cand si modelele hibride sunt aduse in discutie! In opinia directorului Dacia, la ora actuala se poate vorbi in mod cert despre un viitor electric al marcii romanesti, la Mioveni urmand sa se produca la un moment dat si modele electrice si chiar hibride. In aceste conditii, Dridi sustine ca la aceasta ora nu ne mai putem intreba “decat cand, nu si daca” vor exista astfel de modele in gama Dacia.
Presedintele si directorul general al Automobile Dacia, Christophe Dridi, recunoaste insa ca deocamdata nu poate vorbi in mod oficial despre o anume data, nici macar daca aceasta ar fi cunoscuta de oficialii producatorului roman. Insa, Dridi vorbeste despre un avantaj important pe care il are Dacia la aceasta ora, si anume parteneriatul cu Renault. Din fericire, atunci cand platformele sunt similare sau comune, este usor sa copiezi tehnologie de la un model la altul. Abia lansata, ultima generatie de modele Clio va beneficia si de o versiune hibrida, aceasta tehnologie putand fi imprumutata mai devreme sau mai tarziu si de modelele Dacia.
Producatorul auto de la Mioveni a evoluat extrem de mult in ultimii ani, acest lucru putand fi observat chiar si numai daca ne uitam la echiparile tehnice de care beneficiaza modelele produse in tara noastra. Spre exemplu, daca in urma cu 15 ani modelele Dacia primeau motorizari care deja nu mai erau la cautare, modelele produse acum la Mioveni sunt echipate cu cele mai noi propulsoare si cu cele mai avansate tehnologii. Spre exemplu, la ora actuala regasim in gama Dacia chiar si propulsorul de 1.33 litri dezvoltat de Renault in parteneriat cu Mercedes-Benz sau noul motor TCe dezvoltat alaturi de cei de la Nissan.
Bineinteles, unele tehnologii pot fi considerate insa a fi prea scumpe pentru modelele Dacia. Asa cum este cunoscut deja, constructorul auto roman s-a facut remarcat pe piata europeana prin dezvoltarea unor modele care ofera performante bune la costuri reduse. Avand in vedere ca aceasta strategie se dovedeste a fi de succes, cei de la Dacia nu isi doresc sa faca schimbari in acest sens!
Ultimele NOUTATI
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara
Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Norme SSM - In ce CONDITII se poate reface sau actualiza scenariul la incediu?
Noua lege a pensiilor: OBLIGATIA de emitere a adeverintei de venit
HG 970/2023: registrul de semnalare a cazurilor de hartuire la locul de munca
Pastrare si arhivare documente: CUM si CAT timp se pastreaza actele financiar-contabile ale firmei
Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic
Te-ar putea interesa si
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara