Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
de Vlad Strunescu la 23 Iun. 2021
Urmareste-ne pe Google News
costuri masini electricedezavantaje masini electricebaterii masini electriceuzura masini electrice

In loc sa subventioneze masiv instalarea de panouri solare de catre persoane juridice si fizice sau inlocuirea becurilor cu filament cu cele cu LED, guvernele europene au decis sa subventioneze cumpararea de masini electrice care, altfel, nu prea ar fi avut sanse sa prinda la public.

Asa, cand statul roman plateste 45.000 de lei din pretul unui automobil 100% electric, tot mai multi romani cred ca salveaza planeta si, in primul rand, propriul buzunar.

Citeste si: Dacia a lansat noul model Duster, care poate fi dotat cu ECO-G 100, motorul cu alimentare mixta benzina-GPL
 
Intrucat avantul luat de vanzarile de masini electrice este nou, putini cumparatori pot anticipa ce este in neregula cu ele. Iata cateva posibile neajunsuri mai greu sau mai usor de anticipat: 
 
 
1. Valoarea de revanzare
 
Printre criteriile luate in calcul la cumpararea unei masini este si valoarea de revanzare a acesteia. Este stiut ca anumite marci, provenind din anumite tari se vand mult mai usor la mana a doua, a treia, a saptea, in timp ce altele raman cu o valoare mult mai mica din pretul initial. Statul a fost generos cu prima din Programul Rabla Plus, dar va mai putea fi la fel de generos cand proprietarul unei masini electrice va dori sa o vanda? Putin probabil, asa ca proprietarul nemultumit sau plictisit de masina electrica va fi pe cont propriu. Si cui va putea vinde o masina electrica second hand, cuiva care nu a vrut una noua, sponsorizata de stat?
 
 
2. Autonomia scazuta
 
Producatorii se intrec in a anunta autonomii tot mai mari pentru masinile electrice. Sa zicem ca vorbesc despre 400-500 de kilometri. Intrebarea este: mai are o masina electrica autonomie de 500 de kilometri daca transporta patru-cinci pasageri si toti au cate un bagaj? La cati kilometri scade autonomia cu farurile aprinse, cu instalatia de climatizare pornita, cu sistmele de navigare si de enterteinment pornite?
 
 
3. Putine statii de incarcare
 
Instalarea statiilor de incarcare nu tine pasul cu vanzarile de masini electrice. Statiile sunt tot mai multe, dar sunt amplasate pe drumurile cele mai folosite. Este greu de crezut ca poti face plinul daca te abati de pe autostrada sau drumuri nationale foarte umblate.
 
 
4. Timp mare de incarcare a bateriei
 
Probabil ca, daca ar petrece la benzinarie, cu tot cu alimentat la pompa, cumparat ceva alimente si mers la toaleta, mai mult de un sfert de ora, unui sofer i se va parea o eternitate. Chiar daca ar fi o statie de incarcare la cate-o masina electrica, asteptarea risca sa transforme spatiile statiilor in sezatori si, evident, mareste considerabil timpul in care parcurgi un drum lung, de - sa zicem - o mie de kilometri. Deci, si in conditii ideale, tot trebuie sa incarci masina de doua ori.
 
 
5. Inlocuirea bateriei este costisitoare
 
Telefoanele mobile, tabletele si computerele portabile sunt exemple bune de ce se intampla cu un dispozitiv, cand bateria este atat de uzata incat trebuie inlocuita, mai simplu si colocvial spus, cand il lasa bateria.


Citeste si: Administratia Fondului pentru Mediu aloca inca 20 de milioane de lei Programului Rabla Plus

Adaugand la uzura fizica uzura morala, de cele mai multe ori, mai bine este schimbat dispozitivul decat sa platesti un pret foarte mare pe o baterie noua. In mod evident, in cazul unei masini electrice, inlocuirea bateriei va reprezenta cel mai mare cost, care probabil ca depaseste toate economiile facute pana in acel moment cu costurile scazute de intretinere.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi:  Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Financiar-Bancar

Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x