Administratia Fondului pentru Mediu aloca inca 20 de milioane de lei Programului Rabla Plus
suplimentare buget rabla plussucces masini electricevanzare masini electrice
Desi autonomia masinilor electrice este foarte scazuta, desi nu sunt statii de incarcare suficiente si, mai ales, romanii nu au aflat care este valoarea de revanzare a unui automobil cu propulsie electrica, statul continua sa aloce bani pentru cumpararea acestora, Programul Rabla Plus fiind un succes.
Nici asa-zisa prietenie a masinilor electrice cu mediul inconjurator nu prea sta in picioare, din moment ce este posibil ca bateriile acestora sa fie incarcate cu
energie produsa din arderea carbunelui si a hidrocarburilor.
Dar, deocamdata, tocmai datorita sponsorizarii de la bugetul de stat a cumpararii de masini electrice, Administratia Fondului pentru Mediu a anuntat ca bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus a fost epuizat in numai doua luni.
Prin urmare, Administratia Fondului pentru Mediu a decis sa suplimenteze cu 20 de milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus.
Bugetul alocat initial pentru persoanele fizice, buget in valoare de 200 de milioane de lei a fost rezervat integral la aproximativ doua luni de la lansarea programului, demonstrand interesul romanilor fata de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul inconjurator.
In cadrul Programului Rabla Plus, se acorda doua tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru masinile full electrice si 20.000 de lei pentru masinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou.
Cei care vor dori sa renunte la o masina veche, poluanta, si sa cumpere un autovehicul electric vor beneficia atat de prima de casare acordata prin Programul Rabla Clasic, prima in valoare de 7.500 de lei, cat si de ecotichetul alocat in cadrul Programului Rabla Plus.