Anul ce tocmai s-a incheiat a adus cu sine mai multe schimbari pentru Codul Rutier, soferii ajungand chiar sa acuze schimbarile legislative prea dese. Lucrurile nu par insa sa se linisteasca prea tare nici in 2023, Codul Rutier urmand sa mai primeasca o serie de modificari.
Un proiect de lege depus recent in Parlament prevede, spre exemplu, ridicarea masinilor din trafic in anumite situatii, pe langa sanctionarea soferilor. Acest lucru ar urma sa se intample in cazul soferilor care s-au urcat la volanul unei masini dupa momentul in care talonul a expirat. Pentru moment vorbim doar despre un proiect, acesta urmand sa schimbe din nou Codul Rutier numai in cazul in care va fi promulgat de presedintele Klaus Iohannis si va ajunge sa fie publicat in Monitorul Oficial.
Initiatorul proiectului in cauza este deputatul Cristian Ichim, care cu aceasta ocazie trage un semnal de alarma cu privire la iresponsabilitatea soferilor romani, tot mai multi dintre ei circuland pe strazile din tara fara talon. Astfel, Cristian Ichim sustine ca sanctiunile mai aspre reprezinta singurul mijloc prin care oamenii pot fi educati.
„Exist? un num?r foarte mare de conducatori auto care nu sunt con?tien?i de faptul c? au în mân? o arm?, în condi?iile în care dep??esc viteza legal? admis?, iar când discut?m despre o vitez? de peste 100 de km/h, putem vorbi despre o arm?”, mai sustine deputatul USR - PLUS Cristian Ichim cu aceasta ocazie.
Initiativa despre care am pomenit in randurile anterioare a fost depusa la Senat, acolo unde isi va urma parcursul legislativ. In cele din urma, aceasta va ajunge in Camera Deputatilor, acolo unde va avea parte de un vot final.
Soselele din Romania s-au dovedit de-a lungul anilor a fi printre cele mai periculoase sosele din intreaga Europa, tara noastra aflandu-se pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul de decese provocate de accidentele rutiere. Autoritatile isi doresc ca prin aceste schimbari repetate ale Codului Rutier sa ii faca pe soferi sa inteleaga mai bine responsabilitatea pe care o au atunci cand aleg sa se urce la volan, atat pentru viata lor, cat si pentru viata celorlalti participanti la trafic.
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici