Dacia risca amenzi uriase din cauza nerespectarii normelor de poluare stabilite de Uniunea Europeana

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia risca amenzi uriase din cauza nerespectarii normelor de poluare stabilite de Uniunea Europeana
Dacia risca amenzi uriase din cauza nerespectarii normelor de poluare stabilite de Uniunea Europeana
de Adrian Somai la 14 Aug. 2019
Urmareste-ne pe Google News
dacianorme poluareuniunea europeanaamenziduster hybrid

Desi traverseaza o perioada excelenta din punct de vedere al cifrelor de vanzari obtinute pe plan european, Dacia se confrunta cu niste probleme destul de complicate la nivel de emisii de dioxid de carbon. Incepand din 2020, producatorii auto sunt obligati sa respecte niste norme mult mai dure din acest punct de vedere, producatorul auto cu sediul la Mioveni stand destul de prost din acest punct de vedere. Desi nu ii ajuta cu nimic pe cei de la Dacia, problema emisiilor de CO2 este o problema cu care se confrunta la acest moment marea majoritate a constructorilor auto la nivel global!

In contextul razboiului declarat emisiilor de dioxid de carbon, Uniunea Europeana a hotarat in urma cu un an sa adopte niste norme mult mai dure din acest punct de vedere. Mai exact, la Bruxelles s-a decis ca incepand cu anul 2020, toti producatorii auto sa aiba o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 95 de grame pe kilometru, medie care urmeaza sa fie masurata la nivel de gama. Bineinteles, nu putini au fost constructorii care au criticat vehement aceasta noua reglementare, acuzand faptul ca Uniunea Europeana nu s-a gandit si la timpul de care au nevoie producatorii pentru a se pune la punct din acest punct de vedere. 

Mai mult decat atat, amenzile stabilite de Uniunea Europeana pentru producatorii care nu respecta noile reglementari incepand cu anul urmator sunt extrem de mari! Spre exemplu, specialistii sunt de parere ca Grupul Renault risca o amenda de pana la 450 de milioane de euro. In medie, datorita tehnologiilor de care beneficiaza, modelele celor de la Renault emit mai putin dioxid de carbon decat modelele celor de la Dacia. In aceste conditii, sefii producatorului de la Mioveni se vad pusi in situatia de a se gandi serios la varianta electrificarii, drum imbratisat de un numar important de producatori auto la nivel global! 

Investitii uriase pentru electrificare 

In acest context, Olivier Murguet, director de vanzari in cadrul Renault, a oferit recent o declaratie care ne lasa sa intelegem ca aceasta varianta de lucru este din ce in ce mai posibila si in ceea ce ii priveste pe cei de la Dacia. Astfel, Olivier Murguet a declarat ca “este greu de crezut ca Dacia va ramane pe margine in cursa electrificarii”. Problema nu este insa deloc prea simpla pentru cei de la Dacia, specialistii fiind de parere ca producatorul roman are nevoie de niste investitii uriase pentru a porni pe acest drum al electrificarii. Mai exact, potrivit celor de la Evercore ISI, Dacia ar trebui sa investeasca in acest sens peste 650 de milioane de euro in urmatorii doi ani. 

Solutie: Dacia Duster Hybrid 

In conditiile in care cei de la Dacia au nevoie de un model care sa ajute la scaderea mediei de emisii de dioxid de carbon a portofoliului, cei din conducerea producatorului de la Mioveni se gandesc din ce in ce mai serios la dezvoltarea unui SUV hibrid. In acest caz, cea mai la indemana varianta pentru cei de la Dacia ar fi reprezentata de modelul Duster, un model care este deja extrem de popular printre clientii europeni. Duster ar reprezenta cea mai accesibila varianta pentru cei de la Dacia, varianta dezvoltarii unui model hibrid de la zero implicand costuri mult prea ridicate pentru constructorul roman. 

Citeste si: Razvan Cuc: Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat in circulatie saptamana viitoare
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x