In contextul razboiului declarat emisiilor de dioxid de carbon, Uniunea Europeana a hotarat in urma cu un an sa adopte niste norme mult mai dure din acest punct de vedere. Mai exact, la Bruxelles s-a decis ca incepand cu anul 2020, toti producatorii auto sa aiba o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 95 de grame pe kilometru, medie care urmeaza sa fie masurata la nivel de gama. Bineinteles, nu putini au fost constructorii care au criticat vehement aceasta noua reglementare, acuzand faptul ca Uniunea Europeana nu s-a gandit si la timpul de care au nevoie producatorii pentru a se pune la punct din acest punct de vedere.
Mai mult decat atat, amenzile stabilite de Uniunea Europeana pentru producatorii care nu respecta noile reglementari incepand cu anul urmator sunt extrem de mari! Spre exemplu, specialistii sunt de parere ca Grupul Renault risca o amenda de pana la 450 de milioane de euro. In medie, datorita tehnologiilor de care beneficiaza, modelele celor de la Renault emit mai putin dioxid de carbon decat modelele celor de la Dacia. In aceste conditii, sefii producatorului de la Mioveni se vad pusi in situatia de a se gandi serios la varianta electrificarii, drum imbratisat de un numar important de producatori auto la nivel global!
In acest context, Olivier Murguet, director de vanzari in cadrul Renault, a oferit recent o declaratie care ne lasa sa intelegem ca aceasta varianta de lucru este din ce in ce mai posibila si in ceea ce ii priveste pe cei de la Dacia. Astfel, Olivier Murguet a declarat ca “este greu de crezut ca Dacia va ramane pe margine in cursa electrificarii”. Problema nu este insa deloc prea simpla pentru cei de la Dacia, specialistii fiind de parere ca producatorul roman are nevoie de niste investitii uriase pentru a porni pe acest drum al electrificarii. Mai exact, potrivit celor de la Evercore ISI, Dacia ar trebui sa investeasca in acest sens peste 650 de milioane de euro in urmatorii doi ani.
In conditiile in care cei de la Dacia au nevoie de un model care sa ajute la scaderea mediei de emisii de dioxid de carbon a portofoliului, cei din conducerea producatorului de la Mioveni se gandesc din ce in ce mai serios la dezvoltarea unui SUV hibrid. In acest caz, cea mai la indemana varianta pentru cei de la Dacia ar fi reprezentata de modelul Duster, un model care este deja extrem de popular printre clientii europeni. Duster ar reprezenta cea mai accesibila varianta pentru cei de la Dacia, varianta dezvoltarii unui model hibrid de la zero implicand costuri mult prea ridicate pentru constructorul roman.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice