In contextul razboiului declarat emisiilor de dioxid de carbon, Uniunea Europeana a hotarat in urma cu un an sa adopte niste norme mult mai dure din acest punct de vedere. Mai exact, la Bruxelles s-a decis ca incepand cu anul 2020, toti producatorii auto sa aiba o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 95 de grame pe kilometru, medie care urmeaza sa fie masurata la nivel de gama. Bineinteles, nu putini au fost constructorii care au criticat vehement aceasta noua reglementare, acuzand faptul ca Uniunea Europeana nu s-a gandit si la timpul de care au nevoie producatorii pentru a se pune la punct din acest punct de vedere.
Mai mult decat atat, amenzile stabilite de Uniunea Europeana pentru producatorii care nu respecta noile reglementari incepand cu anul urmator sunt extrem de mari! Spre exemplu, specialistii sunt de parere ca Grupul Renault risca o amenda de pana la 450 de milioane de euro. In medie, datorita tehnologiilor de care beneficiaza, modelele celor de la Renault emit mai putin dioxid de carbon decat modelele celor de la Dacia. In aceste conditii, sefii producatorului de la Mioveni se vad pusi in situatia de a se gandi serios la varianta electrificarii, drum imbratisat de un numar important de producatori auto la nivel global!
In acest context, Olivier Murguet, director de vanzari in cadrul Renault, a oferit recent o declaratie care ne lasa sa intelegem ca aceasta varianta de lucru este din ce in ce mai posibila si in ceea ce ii priveste pe cei de la Dacia. Astfel, Olivier Murguet a declarat ca “este greu de crezut ca Dacia va ramane pe margine in cursa electrificarii”. Problema nu este insa deloc prea simpla pentru cei de la Dacia, specialistii fiind de parere ca producatorul roman are nevoie de niste investitii uriase pentru a porni pe acest drum al electrificarii. Mai exact, potrivit celor de la Evercore ISI, Dacia ar trebui sa investeasca in acest sens peste 650 de milioane de euro in urmatorii doi ani.
In conditiile in care cei de la Dacia au nevoie de un model care sa ajute la scaderea mediei de emisii de dioxid de carbon a portofoliului, cei din conducerea producatorului de la Mioveni se gandesc din ce in ce mai serios la dezvoltarea unui SUV hibrid. In acest caz, cea mai la indemana varianta pentru cei de la Dacia ar fi reprezentata de modelul Duster, un model care este deja extrem de popular printre clientii europeni. Duster ar reprezenta cea mai accesibila varianta pentru cei de la Dacia, varianta dezvoltarii unui model hibrid de la zero implicand costuri mult prea ridicate pentru constructorul roman.
Ultimele NOUTATI
ANALIZA. Bucurestiul ia fata marilor capitale europene la un capitol surprinzator! Suntem pe locul 7 in UE
Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut
Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii
CCR a validat rezultatele alegerilor prezidentiale si il recunoaste pe Nicusor Dan drept presedintele ales de romani
BNR avertizeaza asupra percicolelor: S-a tras masiv valuta de pe piata romaneasca! Mugur Isarescu avertizeaza: problema cea mai mare e deficitul bugetar
Partenerii nostri
Migrarea in REGES-ONLINE, explicata pas cu pas de catre specialisti
Stagiul de cotizare pentru concediu medical [LEGISLATIE si STUDII DE CAZ]
Vanzarea cu plata in rate: Abordare practica si explicatii detaliate intr-un studiu de caz
PFA la norma de venit si salariat: Care sunt obligatiile privind CAS si CASS
Taxa pe stalp: Noile formulare pentru declarare si rectificare in 2025
Preschimbare permis auto: cum platesti taxa pentru permis si ce acte sunt necesare
Daune morale in Romania: Ce suma poti obtine in instanta si cum se calculeaza?
Rolul directorului economic in organizatie. Ce prevede fisa postului?
Te-ar putea interesa si
Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut
Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii