Potrivit unui comunicat de presa emis de reprezentantii producatorului auto de la Mioveni, compania “anticipeaza ca activitatea comerciala va fi reluata rapid dupa incheierea crizei sanitare”. Astfel, cei de la Dacia anunta deja ca “la momentul respectiv vor fi implementate masuri corespunzatoare, in acord cu partenerii sociali”. In aceste conditii, cei din conducerea Dacia se asteapta ca producatorul “sa poata raspunde cererii comerciale” atunci cand va fi cazul.
Situatia actuala este cu atat mai grea pentru angajatii celor de la Dacia, constructorul roman cu sediul la Mioveni avand la aceasta ora peste 14.000 de angajati. In contextul in care activitatea uzinei va fi suspendata pana cel putin pe data de 5 aprilie, cei de la Dacia anunta ca aproximativ 13.500 de angajati vor intra in somaj tehnic. Astfel, la munca vor mai ramane in perioada urmatoare doar pompierii, paznicii si oamenii de la mentenanta. Potrivit sindicalistilor, angajatii Dacia beneficiaza de un contract colectiv de munca conform caruia vor fi platiti cu 85% din salariu in aceasta perioada de somaj tehnic.
Criza europeana a epidemiei de coronavirus a venit intr-un moment extrem de delicat pentru cei de la Dacia, producatorul roman cu sediul la Mioveni confruntandu-se deja cu un incept de an destul de dificil. Desi toate cifrele de vanzari raportate pe parcursul anului 2019 le dadeau sperante mari celor de la Dacia, inceputul de an nu s-a dovedit a fi conform asteptarilor. Astfel, cifrele de vanzari inregistrate pe unele dintre cele mai importante piete auto europene au scazut drastic in primele doua luni ale anului.
Desi conducerea celor de la Dacia anuntase investitii serioase in vederea extinderii capacitatii de productie din cadrul uzinei de la Mioveni, planurile s-au schimbat in cele din urma. Astfel, desi lucrarile incepusera deja, reprezentantii din conducerea producatorului roman au luat decizia in cele din urma de a suspenda toate lucrarile de extindere. Spre exemplu, in Germania, cei de la Dacia au raportat o scadere de aproape 37%, in timp ce pe piata auto din Franta a fost inregistrat un declin de aproape 27%.
In luna februarie, uzina Dacia de la Mioveni a produs aproape 28.000 de unitati, in scadere cu aproape 13 procente in comparatie cu aceeasi luna a anului precedent. Cifra de productie de la Mioveni a fost puternic influentata de scaderea drastica a numarului de inmatriculari de masini noi pe pietele auto importante de pe Batranul Continent. In primele doua luni ale anului, producatorul roman a produs la Mioveni un numar de 51.140 de unitati, in scadere cu 21.1% fata de aceeasi perioada a anului 2019.
In conditiile in care intreaga piata auto globala se regaseste intr-o perioada extrem de dificila, perioada urmatoare se anunta a nu fi deloc usoara pentru cei de la Dacia. Insa nu numai producatorul roman se va confrunta cu aceste probleme, toti marii constructori ai lumii aducand in discutie la aceasta ora un an 2020 extrem de problematic din toate punctele de vedere.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea