Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina
Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina
de Adrian Somai la 04 Iul. 2018
Urmareste-ne pe Google News
dieselmotorizare dieselmasini electricedieselgate

La mare cautare in urma cu cativa ani, masinile diesel se pare ca nu mai reusesc sa atraga un numar prea mare de cumparatori. Daca inainte de 2015, cota de piata a masinilor diesel in Uniunea Europeana era de peste 52%, acum ea a scazut la sub 45%. Specialistii sunt de parere ca aceasta cota se va deprecia de la an la an de acum incolo, urmand sa ajunga chiar la un minim de 5% in 2030. Si nici nu ar fi de mirare sa se intample asa, mai ales daca ne gandim la trendul hibrid si electric care a inceput sa se raspandeasca din ce in ce mai tare in intreaga lume.

Ce a dus la acest declin al motoarelor diesel?

 
Motivele care au determinat aceasta depopularizare a motoarelor diesel sunt multe, insa pe scurt putem spune ca nu au reusit sa ofere ce au promis. Chiar daca nivelul consumului este intr-adevar mai mic in cazul acestor propulsoare, gradul de emisii a crescut simtitor. Desi emisiile de dioxid de carbon de la aceste motoare sunt mai scazute, se pare ca se inregistreaza niveluri mai mari de oxizi de azot si de particule care pot intra in plamanii oamenilor. 
 
Bineinteles, toate scandalurile din ultimii ani care i-au avut in prim plan pe cei de la Volkswagen au facut ca increderea oamenilor in aceste sisteme de propulsie sa scada simtitor. Si nu este vorba doar de cei de la Volkswagen, scandalurile ajungand intre timp si la Audi, Renault sau Grupul PSA. 
 
Avand in vedere ca autoritatile din multe tari au inceput sa se gandeasca mai serios la aceasta problema a emisiilor, au aparut si reglementari mult mai drastice. Cum aceste standarde s-au inasprit, constructorii auto sunt nevoiti sa investeasca mai mult pentru ca masinile lor sa indeplineasca normele. Insa, aceste investitii duc la un pret mai mare al automobilelor, ceea ce face si ca vanzarile sa scada simtitor. 
 

Masinile diesel, interzise in marile orase 

 
Marile orase europene le-au pus gand rau masinilor cu motorizare diesel, fiind decise sa le interzica treptat. La inceputul lui 2017, autoritatile din Norvegia, au interzis accesul masinilor diesel in centrul orasului pentru o perioada, pentru ca nivelul gazelor toxice din aer sa scada la un nivel rezonabil. Toate capitalele nordice au adoptat in ultimii doi ani unele masuri care au ca scop final interzicerea masinilor diesel in orasele mari. 
 
Toamna anului trecut ne aducea si vestea cum ca Marea Britanie ar fi dispusa sa investeasca nu mai putin de un miliard de lire sterline pentru a promova masinile electrice si alte vehicule cu emisii reduse de carbon. Oxford, poate cel mai cunoscut oras universitar din Europa, a luat deja hotararea ca incepand cu 2020 sa interzica definitiv circulatia masinilor diesel in centrul orasului. Aceeasi masura se doreste a fi luata pana in 2035 in toate orasele din Marea Britanie. 
 
Si Germania a facut un pas in acest sens, in primavara acestui an, atunci cand a permis grupurilor de mediu sa dea in judecata administratiile oraselor care nu impun normele europene in acest sens. Conform hotararilor luate de Tribunalul din Leipzig, administratia orasului va incepe sa interzica masinile diesel incepand cu toamna anului viitor. 
 

Constructorii au ales deja calea electrificarii portofoliilor 

 
Suntem martori in aceasta perioada la o schimbare radicala de strategie a tuturor marilor constructori auto din lume. Daca acum cativa ani toate investitiile se duceau catre aceste masini diesel, acum schimbarea este una radicala. Aproape toti producatorii auto au ales calea electrificarii acum, incercand sa dezvolte cat mai repede versiuni hibride si electrice ale celor mai vandute modele din portofoliu. 
 
In timp ce vanzarile masinilor diesel scad pe zi ce trece, masinile electrice sunt din ce in ce mai cautate. In 2017 de exemplu, vanzarea masinilor electrice s-a dublat la nivel global. Inceputul anului curent marca trecerea pragului de 3 milioane de automobile electrice in intreaga lume. Specialistii sunt de parere ca acest numar va creste anual de acum incolo, depasind in 2030 cifra de 200 de milioane de automobile electrice. 
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x