Europa de Est risca sa se umple de masini diesel vechi, poluante

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Europa de Est risca sa se umple de masini diesel vechi, poluante
Europa de Est risca sa se umple de masini diesel vechi, poluante
de Magda Florea la 08 Oct. 2018
Urmareste-ne pe Google News
masini second handimportgermaniapiata autodieselbenzinamotorinamasini vechi

Comisia Europeana este ingrijorata ca producatorii auto din Germania vor cauta sa exporte masinile diesel vechi in Europa de Est, dupa aprobarea subventiilor pentru achizitionarea unor modele mai putin poluante, a declarat luni Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri.

Producatorii auto ar urma sa acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din orasele germane unde aerul este extrem de poluat subventii pentru achizitionarea unor modele mai prietenoase cu mediul inconjurator si sa reconfigureze sistemul hardware. Totusi, nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro.
 
Germania s-a angajat ca, pana la sfarsitul anului, sa actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de masini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu pana la 30%.
 
 Elzbieta Bienkowska atrage atentia asupra faptului ca aceste masuri luate de Guvern doar vor muta problema din Occident, spre statele din Est.
 
"Exporturile vor insemna mutarea problemei calitatii aerului din Vest catre Est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulatia celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema", a avertizat Bienkowska intr-un interviu acordat publicatiei Tagesspiegel.
 
"Trebuie stabilit clar ce se va intampla cu vehiculele diesel vechi", a declarat oficialul european, adaugand ca nu este vorba de o problema nationala ci de una europeana.
 
Anul trecut, Bulgaria a importat peste 100.000 de masini second hand din tarile UE, mai mult de o treime fiind vehicule diesel vechi si poluante, conform datelor grupului "Transport and Environment".
 
Potrivit Biroului Federal de Statistica, Germania a exportat in total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut. Italia, cu 22.400 de unitati si Austria, cu 21.600 de unitati, au fost cei mai mari importatori, in timp ce vanzarile Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unitati. Romania este pe locul sapte in top, dupa Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.

Citeste si: H&M intra pe piata serviciilor de plati, printr-o tranzactie de 20 mil. Dolari

Sursa foto: pexeles.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x